Az emlékezés napja
Mozdonykürt hangja vezette fel a MOSZ-székház kertjében a megemlékezést, amelyen megjelent Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója is. A vasúttársaság vezetője tisztelgő beszédében kiemelte, hogy a mozdonyvezetők munkájának is köszönhető, hogy a MÁV az egyik legbiztonságosabb vasúttársaság Európában. Szarvas Ferenc szólt arról is, hogy hazánkban a járművezetők átlagosan 27 kilométerenként haladnak át egy-egy vasúti átjárón. Az 5800 szintbeli kereszteződésből 3100 nem biztosított. Az elmúlt tíz évben 434 baleset történt a hazai vasúti átjárókban – szinte minden esetben a vágányokon áthajtók figyelmetlensége, a KRESZ előírásainak megszegése, a gyorshajtás, a fénysorompó jelzésének figyelmen kívül hagyása szülte a tragédiát.
Dr. Dancsa Attila, a szakszervezet ügyvezető alelnöke kitért arra, hogy a mozdonyvezetők rendkívül felelősségteljes munkát végeznek, ezért is érthetetlen, hogy egymás után vonják meg tőlük a kedvezményeket. Ezt követően az ügyvezető az 1931-es biatorbágyi merényletben elhunyt Morvay Lajossal kezdve a sort a tavaly októberben a Kiskunlacháza és Délegyháza között sóderszállító nyergesvontatóval ütköző V43 1054 vezetőállásán életét vesztő Szlávik Istvánig felolvasta azoknak a mozdonyvezetőknek a nevét, akik szolgálatteljesítés közben haltak meg. Majd bejelentette: október 20. lesz ezentúl az Emlékezés Napja – ezen a napon országszerte fejet hajtanak a vasutasok kollégáik emléke előtt.
A megemlékezés emléktábla-avatással és a résztvevők kollektív gyertyagyújtásával ért véget.