Az Etihadé lett az airberlin 29 százaléka
Németország második legnagyobb légitársaságának, az airberlinnek lett a legnagyobb, 29,21 százalékos arányú tulajdoni hányaddal rendelkező részvényese az arab légitársaság. A két cég együttesen 77 ország 239 repülőterére közlekedtet járatokat, s melléjük 2012. január 15-től megnyílik majd a Berlin–Abu-Dzabi járat is, heti négy alkalommal, Airbus A330-200-as géppel. Az Emirátusok egyik legfontosabb repülőterére az airberlin új, Ázsia és Ausztrália felé nyíló kapuként tekint. Eddig ezt a szerepet Dubaj töltötte be.
Az Etihad Airways komoly előnyként használhatja fel az airberlin európai és közel-keleti hálózatát, s persze a német légitársaság 33,6 millió utasát (2010-es adat) is könnyebben érheti el. Figyelemre méltó, hogy bár az Etihad 34 másik légitársasággal épített ki üzleti kapcsolatokat és együttműködéseket, az airberlin-részvénycsomag az első befektetése egy másik légitársaságba.
Az Etihad Airways egyben öt évre szóló, 255 millió dolláros pénzügyi támogatást nyújt az airberlinnek, mely flottája és hálózata fejlesztésére költheti ezt az összeget. Ezeket a terveket is az Etihad Airways elnök-vezérigazgatója, James Hogan és az airberlin vezetője (a Deutsche Bahn egykori első embere), Hartmut Mehdorn jelentette be berlini sajtótájékoztatóján. A két légitársaság nemcsak járatait, hanem törzsutasprogramjait is összekapcsolja. A számítások szerint az első évben már 35-40 millió eurós forgalomnövekedést hozhat a két légitársaság szorosabb együttműködése. Ennek része a codeshare-egyezmények kibővítése: az Etihad Airways az airberlin 171 járatából 36-on, míg az airberlin az Etihad 82 járatából 24-en jelenik meg. Az Etihad az airberlin-csoport többi légitársaságán, így az ausztriai NIKI, illetve a svájci Belair járatain is megjelenik codeshare-egyezményeket kötve.
A két társaság együtt évente több mint 40 millió utast szállít 233 repülőgépe és 18 ezer alkalmazottja segítségével. Az együttes bevételük meghaladja a 9 milliárd dollárt.