Az év utolsó repülőgép-üzlete
Az A-29 Super Tucano repülőgépeket a floridai Jacksonville-ban állítják majd össze. A gépek nem az amerikai, hanem az afganisztáni légierő és más, szövetséges államok légierejének állományába kerülnek majd. A repülőgépeket a Sierra Nevada vállalat építi majd, az Embraer amerikai partnereként.
A jól ismert Embraer EMB 314-es felfegyverzett változataként ismert repülőgép négy szárny alatti és egy törzs alatti fegyverzet-felfüggesztő pilonnal rendelkezik, melyekre 1550 kilogrammnyi fegyverzet, köztük irányított bombák és rakéták is függeszthetőek. A gépeket kiképzésre, légi felderítésre és könnyű támadó, közeli légitámogató feladatkörben alkalmazzák majd az Egyesült Államokban (kiképzés) és Afganisztánban (műveleti feladatok). A Sierra NEvada feladata a megfelelő kiképzési és logisztikai, üzemeltetési támogatás biztosítása is.
A gépek valószínűleg a már tesztelt és használt AN/AAQ-22 Star SAFIRE II elektrooptikai és infravörös felderítő és célzórendszert is megkapják. A gép pilótafülkéje alkalmas az ájjellátó szemüvegek használatára is, így megfelelően kiképzett pilótákkal alkalmas az éjszakai bevetésre is. A gép sokkal költséghatékonyabban tudja megoldani a már ellenőrzött és saját légtérben a gyalogsági alakulatok közeli légitámogatási feladatait, mint a drágán üzemeltethető, sugárhajtású vadászbombázó repülőgépek.
A típus meglehetősen kedvelt könnyű harci feladatban Dél-Amerika számos országában. Az A-29 Super Tucano már bizonyított Kolumbiában a FARC fegyveres gerillái ellen, illetve Brazíliában, ahol az illegális, narkogépeket indító és fogadó repülőtereket, az esőerdőt engedély nélkül kitermelő vállalatok gépei, táborai ellen használják. A típus több mint 150 példánya repül már, s 130 ezer repült ótával, köztük 18 ezernél is több harci feladatban teljesített repült órával rendelkezik – harci veszteség nélkül.