Az Orangeways-é lehet Veszprém
A narancsosok ellenfele, és a város jelenlegi szolgáltatója a Balaton Volán Zrt. (BV). Az árajánlatok október 10-én derültek ki az illetékesek számára, akik ez ügyben nem akartak nyilatkozni, azonban a Napi Gazdaság szerdai számának információi szerint a BV 499 forintért vállalná a szolgáltatás további fenntartását a jelenlegi járműparkkal, míg az Orangeways 45 új busz beszerzése mellett ajánlott 427 forintos árat.
Kovács Miklós, az Orangeways vezérigazgatója a Napi Gazdaságnak megerősítette, hogy a 2,2 millió kilométerre szóló pályázaton jobb ajánlatot adott be a Veszprémben 2005 óta szolgáltató BV-nél. A vezérigazgató azzal indokolta a kilométerdíj leszorítását, hogy a jelenlegi gázolajjal hajtott járművek helyett sűrített földgázzal működő járművek szállítanák az utasokat. Csoma Sándor, a BV vezérigazgatója annyit reagált minderre, hogy az ár nem minden, a pályázatot ugyanis több szempont alapján bírálják el – mondta.
A pályázatot júliusban írta ki Veszprém önkormányzata a helyi tömegközlekedés szervezésére. A megbízás tíz évig tart majd, a kiírás szerint a legjobb ajánlat benyújtója szállíthatja majd az utasokat a „királynék városában”. A pályázati dokumentumot a VT Transman Kft. is megvásárolta a már említett két cégen kívül, de ők végül nem adtak be pályázatot, amit azzal indokolt a vállalat ügyvezető igazgatója, Dósa Mátyás, hogy lehetetlen megfelelő minőségű buszokat beszerezni a szolgáltatási idő kezdetéig, vagyis 2013. január elsejéig.
Ez viszont nem probléma az Orangeways számára, mert amennyiben megkapják a szolgáltatási lehetőséget Veszprémben, akkor akár három-négy hónap alatt megérkezhet a 37 szóló és 8 csuklós busz a városba, addig pedig bérelt járművek járnának a helyi vonalakon. A cég erre az esetre már meg is állapodott a helyi gázszolgáltatóval – olvasható a Napi Gazdaságban.