Az USA-légitársaságok nyögik a kerozinárakat

iho/repülés   ·   2011.10.31. 15:00
Jetblue_Airbus_cim

Fotók: wikimedia

A United Continental Holdings, a United és a Continental tavalyi egyesüléséből keletkezett társaság az összeolvadás költségei és a növekvő üzemanyagárak miatt jelentett csökkenő profitot. A világ jelenlegi legnagyobb légitársasága a tavalyi hasonló időszak 852 millió dollárja helyett csak 653 milliót realizált, a részvényenkénti 2,16 dolláros osztalék 1,69-re csökkent. A forgalom értéke 10,2 milliárd dollár volt, ez 8,7 százalékkal magasabb a tavalyinál.

Az American, amely néhány hete kevéssel kerülte el a bankcsődöt, a jelek szerint túljutott egy igen kemény próbatételen, és átmeneti megállapodásra jutott a szakszervezetekkel. Ennek értelmében négy évre szóló szerződést köt a vállalat a rámpásokkal és csomagkezelőkkel, ez viszont olyan „versenyképes” béreket jelent, amelyeken akár a társaság jövője is múlhat – mondta a megállapodásról az American szóvivője. A társaság a harmadik negyedévben is veszteséges volt, de a latin-amerikai és az észak-atlanti útvonalakon nagyon jók az adatok.

A JetBlue Airways profitja az Irene hurrikán és persze a kerozinárak miatt ugyancsak jelentősen, 41(!) százalékkal esett vissza a harmadik negyedévben, a társaság mégis optimista, olyannyira, hogy negyedik negyedévi kapacitását néhány útvonalán még meg is erősíti. A légitársaság szerint a negatív gazdasági folyamatok ellenére a légiutazás iránti igény nem csökken – egyébként ezt sok más légitársaság ugyancsak állítja, a baj viszont az, hogy a növekvő utasszám és az ebből adódó bevétel sem biztos, hogy fedezi a még meredekebben emelkedő költségeket. A JetBlue viszont a bostoni központból növeli a felkínált repülési lehetőségeket a karibi és a latin-amerikai térségbe is.

A Republic Airways Holdings repülőgépek és leszállási jogok eladásával próbálja ellensúlyozni a cégkörébe tartozó Frontier Airlines veszteségeit, és további kemény intézkedéseket helyezett kilátásba.

Kapcsolódó hírek