BAA: kivonulás Edinburgh repteréről

iho/repülés   ·   2011.10.19. 17:00

A Brit Versenybizottság korábbi, monopóliumellenes döntése nyomán, amely 16 hónapos vizsgálat után született meg 2008 nyarán, és amelynek értelmében a BAA csak Heathrow-t és Stanstedet tarthatta meg londoni repterei közül, a British Airport Authority választani kényszerült a skóciai repterek között is, és végül Edinburgh eladásáról döntött – olvasható a hír a BAA honlapján.

A szigetország nagy repülőtereit kezelő cég közleménye szerint sajnálkozással bocsátja áruba a skóciai repülőteret. „Edinburgh nagyszerű repülőtér, nagyszerű jövővel, kár, hogy el kell hagynia a BAA-t – hangzik Colin Matthews elnök-vezérigazgató nyilatkozata –, de továbbra is fontos marad a számunkra Skócia, és folytatjuk hosszú távú beruházási programunkat az utazóközönség és a légitársaságok megelégedésére Glasgowban és Aberdeenben, sőt Edinburgh-ben is, amíg meg nem történik az eladás.”

Edinburgh sem maradhat a BAA tulajdonában...

A tervek szerint a tranzakció 2012 nyarán már lezárulhat. Matthews a közleményben azt is hangsúlyozza, hogy nem volt könnyű választani, Edinburgh a gazdasági visszaesés ellenére jól teljesített, az utasforgalom tavaly több mint 6 százalékkal nőtt, és a bizonytalan üzleti körülmények közepette feltehetően vonzó lesz a megvétele a hosszú távon gondolkodó vásárlóknak. Ugyanakkor Glasgow előtt komolyak a növekedés és a fejlődés perspektívái.

A BAA adatai szerint Edinburgh Skócia jelenlegi legnagyobb légikikötője, évi 9,2 milliós utasforgalommal, évi több mint százezer gépmozgással. Kategóriájában idén elnyerte a Legjobb Európai Repülőtér díját, és eddigi legmagasabb utasszámával megerősítette helyezését, mint az ötödik legnagyobb repülőtér az Egyesült Királyságban. Negyven légitársaság több mint 120 célállomásra repül innen, a teherszállítás teljesítménye pedig tavaly meghaladta a tízezer tonnát. 2010-ben 42 millió font értékű beruházás keretében felújították az indulási létesítményeket, ezzel remélik újabb rövid és hosszú távú járatok vonzását. Edinburgh csak idén majd húsz új járattal lett gazdagabb.


... Glasgow viszont továbbra is a British Airport Authority birtokában fejlődik

A BAA birtokában maradó Glasgow repülőtér Skócia vezető légikikötője a hosszú távú járatok tekintetében. Az utasforgalom 6,8 millió, a mozgásszám több mint 70 ezer. 2011-ben ismét nőtt az utasszám, az év kezdete óta 5,7 százalékkal. 30 légitársaság 90 desztinációja érhető el Glasgow repülőteréről.

2006 óta több mint 60 millió fontnyi befektetés történt itt, a következő tíz évben pedig további 200 milliót költenek a bővítésre, felújításra. Idén indult be a reptéren a Jet2.com 16 desztinációval, köztük a római és barcelonai járattal, az Ibéria közvetlen madridi járatot indított, és ahogy Edinburgh-ben, úgy Glasgow-ban is növelte jelenlétét az Easyjet, Glasgow-ból egy közvetlen járattal Amszterdamba.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Logisztika Jogi osztály

Továbbra is kihívást jelent a Brexit a logisztikában?

iho.hu   ·   2024.10.23. 16:45

A Brexit hatása az Egyesült Királyság és az Európai Unió közötti kereskedelemre, és ezzel egyidejűleg a kapcsolódó logisztikai folyamatokra négy év elteltével is érezhető. A folyamatosan bevezetett új szabályozások, megnövekedett költségek és a határátkelési eljárások bonyolultsága jelentősen megnehezítik a vállalkozások működését.