Bedübörögtük Tolnát, Baranyát egy több mint ötvenéves Szergejjel!

A Gajdos Márk és lelkes csapata által kezelt Vasparipák Facebook-oldal meghirdette idei második fotósvonatát május 18-ára. Két személyforgalom-szüneteltetett vasútvonalat is beutaztak a résztvevők.
A különvonatot a dombóváriak egyik megbecsült Szergeje, a mai napig csillogó-villogó küllemű ötvenegy éves klasszik 235-ös vontatta. A lelkes érdeklődők az eredetileg meghirdetett három 20-17 középszámú By-kocsin felül az egyetlen megmaradt, pontosabban visszafestett 19-05-ös Ap-ben utazhattak. A MÁV-csoport retró hétvégéin ezt a szerelvényt szokták „telikéknek” nevezni.
Minimális késéssel indultunk Dombóvár állomásáról szikrázó napsütésben. Aznapra alapvetően főleg felhős-esős időt mondtak, így többen igyekeztünk megörökíteni a szerelvényt a vonatból, hogy legalább ekkor legyenek napos képeink. Ám a sors tartogatott még egyéb meglepetéseket is!
Az első fotóhelyek a 47-es számú vasútvonalon voltak, tehát irány Komló!
- 1. fotóhely: Magyarszék és Mecsekpölöske között nyíltvonalon. Megérkezésünk után pár percre kisütött a nap.
- 2. fotóhely: Mecsekpölöske vasúti megállója.
- 3. fotóhely: Mecsekpölöske határában a mezőről.
- 4. fotóhely: Mecsekjánosi megálló-rakodóhelyén.
- 5. fotóhely: Komló vasútállomása.
Mecsekpölöskétől szüntelen sütött a nap a vasútvonal végállomásáig. Kis szerencsével még ott is készülhettek napos felvételek.
Az ebédszünet Komlóra lett beütemezve. Az addigra éhes társaság pizzával lakott jól. A még szerencsésebbek még Ikarust is fotózhattak. A buszpályaudvaron sütkérezett a JLW-497 rendszámú C56.42-es Ikarus.
Komlóról közel másfél óra tartózkodás után indultunk vissza. - 6. fotóhely: Mecsekpölöske vasúti megállója.
- 7. fotóhely: Mecsekpölöske határában a mezőről, majd dombról.
Itt a szerelvényünket a készülődő vihar előterében kaphattuk lencsevégre. Miután visszaszálltunk a vonatra és folytattuk utunkat Tamási felé, meg is kaptuk az égi áldást.
A 48-as számú vasútvonalon egy nyíltvonali fotómegállás volt. Kapásból Keszőhidegkút-Gyönk elágazó vasútállomás után a Kapos-folyó hídján. Itt miután szépen felsorakoztunk a domboldalban a fotózáshoz, leszakadt az ég. Közel tíz perc zuhé után a vihar elvonult, a nap pedig kisütött egy rövid időre. Itt lefotóztuk a különvonatunkat a háttérben a 40-es számú vasútvonalon közlekedő teherekkel.
Tamásiba érkezvén volt hosszabb tartózkodási idő. A vonatot több beállásban meg lehetett örökíteni, már akit nem zavart, hogy csuromvizes lesz, ugyanis ismét rázendített az eső.
Körüljárás után már csak egy utunk volt: vissza Dombóvárra. Útközben Keszőhidegkút-Gyönk állomásán volt tartózkodásunk forgalmi okok miatt. Ezidő alatt kis időre a nap még utoljára ránk mosolygott és volt lehetőség szivárványt is fotózni.
A különvonatot a korábbiakhoz hasonlóan most is hatalmas érdeklődés övezte. Bő kétszázan voltunk a fedélzeten. Voltak külföldiek is szép számmal:
- lengyelek,
- angolok,
- németek,
- osztrákok,
- olaszok.
Sokan autóval kísérték a menetet. Komló és Tamási vasútállomásán a helyiek is megcsodálták a nem mindennapi szerelvényt.
Gajdos Márkék ezúttal is kitettek magukért, mind a szerelvény kiötletelésében, mind a fotóhelyek kiválasztásában, szó nem érheti a ház elejét. Az meg már csak hab volt a tortán, hogy a „fotósok Istene, ma minket lájkolt” az időjárást illetően.
Aki lemaradt erről a menetről, az tud pótolni, május végére a MÁV-csoport retró hétvégét hirdet Borsodba, aminek fő témája az idén 60 éves Szergejek.
Egy hétre rá pedig a Kozák Gergely és Szikora László által kezelt Fotósvonat Facebook-oldal szervez kisdácsiás különvonatot a Jászságba.
Nyitóképünkön: Dombóvárról kihaladván. Nincs is jobb, mint az ablakban lógni! Ekkor még nem sejtettük, hogy ezt még számtalan napos kép fogja követni
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!