Bekormozott felsővezeték
A helyet még különlegesebbé teszi, hogy bár a vonal villamosított, igen jelentős a dízelforgalom.
Erről a dízelforgalomról mutatunk be az alábbiakban néhány ínyencséget. A széles nyomtávú pálya nem egyezik sem az orosz (1520 milliméter) sem az ibériai (vagy spanyol, 1668 milliméter) nyomtávval, szélessége öt láb hat hüvelyk, vagyis 1676 milliméter. Ezzel a mérettel megoldható volt kettős nyomtávú pálya kiépítése is, mivel a másik, a környéken használt nyomtáv a méteres. A Szabarmati hídján még a kilencvenes években is lehetett látni a széles, kettős és méteres nyomtávú pályát. Mára ezt két széles és egy méteres nyomtávúra változtatták, előbbieket villamosították is.
Az alábbi videón a Szurijanagri Expressz látható a Szabarmati hídján várakozva, egy szemből érkező széles nyomtávú szerelvényből videózva. Miután elhagyjuk az expresszt, jól látható a kettős és keskeny nyomtávú vágány.
A méteres nyomtávú pályán kizárólag dízelmozdonyokat közlekedtetnek, a leggyakoribb típus az YDM 4. Neve utal a nyomtávra (Y, nagyvonalúan a yard angolszász mértékegységből), a motor típusára (D, azaz dízel), illetve a vontatható szerelvényre (M, ami „mixed”, vagyis mind személy-, mind tehervonatok továbbítására használható).
Ezen a felvételen közelebbről is megnézhetjük a nem túl nagy, de meglehetősen erőteljes szerelvényt – már amennyire a Szergejeket megszégyenítő füstfelleg engedi.
A széles nyomtávú szerelvények meglehetősen látványosak errefelé, ezen a felvételen egy magányos WDM 3D vontatja hatalmas és hangos szerelvényét. A WDM 3D az első Indiában készült mozdony, a WDM 2 leszármazottja, motorja több mint 3400 lóerős.
Az indiai vasútbarát közösség egyre nagyobb, ami, tekintetbe véve a technológia és a járműpark változatosságát, nem is meglepő, hiszen szinte garantált az állandó új élmény, a Himalájától kezdve egészen a tengeren átvezető hidakig. India olyan ország, amely mindenkinek kínál látnivalót, beleértve a vasútbarátokat is.