Belgium: hosszú a szolgálat

iho/repülés   ·   2011.10.20. 13:12
nyito

A gépeket ugyan lassan felcserélik majd a darabonként jelenleg 115 millió euróra becsült költségű Lockheed F-35A Lightning II-es vadászbombázóval, de ez a program összesen 6,2 milliárd eurót igényelne. Ez viszont a jelenlegi gazdasági környezetben óriási összeg, így a program csúszása sem elképzelhetetlen. És persze nem ártana az sem, ha hivatalosan is döntés (és szerződés) is születne az F-16 MLU-k F-35-össel felváltásáról.

F-16A MLU: messze van még 2023 <br>(fotó: monimag.eu)

Karolien Grossman belga parlamenti képviselő kérdésére Pieter De Crem védelmi miniszter jelezte: a most használt vadászgépek így várhatóan 2023-ig repülnek majd belga színekben – nyolcezer órás kirepülhető időt számolva gépenként. Az F-16-osok a tervek szerint komolyabb átépítést vagy felújítást már nem kapnak addig. Szó sincs arról, hogy minden F-16-os helyett egy F-35-ös érkezzen: a védelmi szakértők szerint a modernebb gépből kevesebb is elég lesz ugyanazon feladatok ellátására is. A megrendelés nagyságáról, azaz a gépszámról még viták folynak.

Közös belga-holland F-35A flotta?! <br>(fotó: aviationnews.eu)

Karolien Grossman szerint érdemes lenne kreatívan gondolkodni és Hollandiával összefogva, közös F-35-ös flottát üzemeltetni. A szomszédos Benelux-állam már megrendelt 85 darab F-35A Lightning II-est és a képviselő szerint érdemes lenne ezt a mennyiséget közösen fenntartani és repülni. Így Hollandiára is kisebb pénzügyi nyomás nehezedne.

Kapcsolódó hírek