Budapest Airport: díj a gyors talpraállásáért

iho   ·   2013.10.04. 19:30
cim3

Rövid idő leforgása alatt két rangos, nemzetközi szakmai díjat is kapott a Budapest Airport: Salzburgban az Európai Regionális Légitársaságok Szövetsége (ERA) jutalmazta első díjjal a magyar főváros repülőterének eredményeit, miközben az ACI, a Repülőterek Nemzetközi Szövetsége a legjobb minőség-kutatási díjat ítélte oda második alkalommal a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető társaságnak.

A Budapest Airport közleménye szerint az Európai Regionális Légitársaságok Szövetsége (ERA – European Regions Airline Association) idei salzburgi közgyűlésén, ünnepélyes gála keretében hirdette ki a díjakat, amelyek között az első helyet a Budapest Airport szerezte meg a kontinensen. A légitársasági képviselőkből, szakújságírókból és légiközlekedési vezetőkből álló zsűri Budapest 2012. évi szakmai teljesítményét ítélte a legjobbnak, miután a légikikötő rendkívül gyorsan képes volt talpra állni a bázis légitársaság elvesztése utáni helyzetben.

A díj átadásakor Simon McNamara, az ERA igazgatója Salzburgban így méltatta a Budapest Airport teljesítményét: „A budapesti repülőtér vezetése rendkívül gyorsan reagált a kialakult helyzetre, új üzleti lehetőségeket tárt fel és kevesebb, mint egy év alatt visszaszerezte a kiesett utasforgalom döntő többségét. Eközben tovább fejlesztették az utasoknak nyújtott szolgáltatások minőségét, jelentősen javítottak az induló járatok menetrendi pontosságán. Ez egészen kiváló teljesítmény.”

Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója a budapesti repülőtér valamennyi dolgozójának nevében megköszönte a szakma elismerését: „Nehéz időszakon vagyunk túl. Röviden azt mondhatom, hogy egyszerűen megtanultunk alkalmazkodni a gyorsan változó körülményekhez. Nagyon rövid idő alatt kellett gyűjtő-elosztó repülőtérből átalakulnunk két célállomás közötti (point-to-point) desztinációs központtá. A diszkont és hagyományos légitársaságokkal összefogva, kemény munkával tudtuk elérni, hogy az utasforgalomban mindössze 4,7 százalékos visszaesést tapasztaltunk 2012-ben. Az idén vélhetően tartjuk a tavalyi 8,5 millió fős eredményt, de 2014-re szeretnénk 4 százalékos nevekedést elérni.”

A Budapest Airport képviselői a hétvégén és a jövő hét elején Las Vegasban részt vesznek a világ legnagyobb járattervezési konferenciáján a World Routes fórumon, ahol már az újonnan bevezetett, piacélénkítő kedvezményekről tájékoztathatják a légitársaságok képviselőit. Ezek célja, hogy további „fehér foltokat” vagyis hiányzó desztinációkat tüntessenek el a budapesti menetrendi térképéről, vagy hogy segítsék a heti két-három járatot beindító légitársaságokat a működés első éveiben.

A salzburgi díjátadást megelőzően egy másik szakmai elismerést is kapott a budapesti repülőtér. Az ACI, a Repülőterek Nemzetközi Szövetsége a Milánó Malpensa repülőterén rendezett fórumon a legjobb minőség-kutatási díjat (Best Sample Category – European Airport ACI) ítélte oda a Budapest Airportnak. Ezt az ún. ASQ (Airport Service Quality) utaselégedettségi vizsgálat szakszerű lebonyolításáért ítélték oda, immár két egymást követő évben a Budapest Airportnak. Az ACI szakmai felügyelete alatt a legtöbb európai repülőtéren negyedévente, az utasok kikérdezésén alapuló felmérésekkel ellenőrzik a repülőterek által nyújtott szolgáltatások minőségét.

A 36 kérdésből álló felmérésben az utasbiztonsági ellenőrzés alaposságától és udvariasságától kezdve a mellékhelyiségek tisztaságán át egészen a kávézók, éttermek ár/érték arányáig a repülőtéri szolgáltatások teljes körére kiterjed a vizsgálat. Budapesten a GfK végzi a felmérést és annak eredményeitől függ – egyebek mellett – a repülőtéri dolgozók prémiumának egy része is, így közvetlenül is érdekeltek a jó minőségű szolgáltatások fenntartásában.

„Az ACI-díj is jelzi, hogy a Budapest Airport megbízhatóan és kitartóan törekszik a minőségi szolgáltatásokra, a legkisebb részletre is kiterjedően munkálkodik azon, hogy a legjobbat nyújtsuk az utasainknak” – jelentette ki Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzáfűzte: „Büszkék vagyunk arra, hogy ezt a törekvésünket a nemzetközi légiközlekedési szakma is nyomon követi és értékeli, hiszen tavaly a Routes Europe legjobb európai marketing díját, valamint a CAPA (Centre for Aviation) legjobb repülőtéri marketing (Airport Marketing Award for Excellence) díját is hazahozhatták a kollégáim.”

Kapcsolódó hírek