Buszsávok Budakesziről Budapestre

iho/közút   ·   2020.11.05. 18:35
02_budakeszi_volanbusz

A Budapest Fejlesztési Központ megkezdi a Zsámbéki-medencéből és Budakesziről a fővárosba vezető elővárosi buszsávok kialakítását.

A tervezésre és a megépítésre a kormány idén 586 millió forintot biztosított a központi költségvetésből. Az előzetes elképzelések szerint a város beépített területének „külső széléről”, az ott létesített P+R parkolók mellől indulnak majd a budakeszi buszok a főváros felé. A buszokat a kereszteződéseknél intelligens forgalomirányító lámpák engedik majd tovább. A csúcsidőben mindennapos dugók Budakeszin nemcsak a városban élők, hanem a Zsámbéki-medence településein – Pátyon, Perbálon, Zsámbékon, Telkiben, Budajenőn – lakók életét is megkeserítik, és Budapestre is kihatnak.

A most megjelent kormányhatározat szerint egy olyan megoldást kell a BFK-nak előkészítenie, amely már a Budakeszire bevezető útszakaszoktól kezdve rendszerszinten részesíti előnyben a buszközlekedést minden útszakaszon.

Vitézy Dávid BFK-vezérigazgató közölte: a közúti torlódások miatt az autóbuszok is lelassulnak, és mivel a gépjárműforgalom az elmúlt évtizedben kritikus szintre emelkedett a környéken, halaszthatatlan a probléma kezelése.

Jelenleg csak a Budakeszi út egy-egy rövidebb, belső fővárosi szakaszán van buszsáv mindkét irányban, de a torlódások nemcsak itt, hanem a külső és agglomerációs szakaszon is mindennaposak. Mivel az útvonal sok zöldterületet érint, különösen Budakeszi belvárosában pedig sűrűn lakott részeken halad át, az előzetes vizsgálatok szerint nem egybefüggő buszsáv a megoldás, hanem több rövidebb buszsáv, amelyeken dugó idején a buszok megelőzik a kocsisort. A projektben P+R parkolók és B+R kerékpártárolók is létesülnének, hogy Budakeszi távolabb eső részeiből, illetve a környező településekről is megközelíthetők legyen a buszállomások. A buszok végállomását a városból Pátyra, illetve Telkire kivezető utak mellé célszerű telepíteni a P+R szolgáltatással együtt. Ugyanakkor cél az is, hogy a környező településekről inkább az M1-es autópálya felé irányítsák az autókat.

Azt is meg kell vizsgálni, hogy hatékonyan csökkentené-e Budakeszi forgalmi terhelését egy olyan elkerülőút, amely a Telki, illetve Páty felől jövő utakat kötné össze a Budaörs felé vezető úttal. A BFK a kormány által biztosított források segítségével a különböző megoldási lehetőségek részletes vizsgálata után a buszsávok megépítéséhez szükséges terveket is elkészítteti, együttműködésben Budakeszi és a XII. kerület önkormányzatával, a fővárossal és a Volánbusszal.A Budapest Fejlesztési Központ megkezdi a Zsámbéki-medencéből és Budakesziről a fővárosba vezető elővárosi buszsávok kialakítását.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közút Automobil

Márpedig a karaván halad

iho.hu   ·   2024.07.14. 08:00

Kimagasló mértékben és minőségben bővül a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum gyűjteménye. A múzeum legújabb műtárgyai közé tartozik egy ritka Warszawa vágánygépkocsi, egy Pink Floyd különkiadású Volkswagen Golf III-as, egy Ikarus 405-ös és egy Ikarus 260 CNG-autóbusz.