Búzát rakodnak Szekszárdon

Vörös Attila   ·   2020.11.27. 17:30
13569_E3VA9937_201126_

A szerelvényt a Retrack Slovakia s.r.o. továbbítja klasszikus Kocúrral.

Az azért egy komoly jele a vasúti nihilnek, hogy a helyi vasútbarátok az eltűnő Uzsgyikat siratják a Facebookon. Nincs itt semmi érdekes, a vonal gyakorlatilag kiesik a vasút vérkeringéséből. Néha erre jön egy-egy érdekesebb géplánc, évente néhány terelt tehervonat, a hetente járó tolatós teher meg mostanában nem hosszabb három kocsisnál. Úgyhogy igencsak nagy sikere volt a héten a Retrack Szekszárdra érkező üres gabonavonatának.

Végre élet költözött a szekszárdi rakodóra! (képek: Vörös Attila)

A Retrack Slovakia magánvasút a cseh Rail Cargo Logistics megbízásából közlekedtette Szekszárdra kedden az üres gabonavonatot Németországból. Első körben huszonegy vagont vittek le a szűkös szekszárdi rakodóra, csütörtökön cseréltek be hét rakott kocsit tíz üresre.

Újabb tíz üres kocsi érkezik Sárbogárd felől a Kocúrral

A gabonavonatot a dízeles 46-os vonalon az ex-express groupos 740 790-es Kocúrral továbbították, előtte a villamosított 70-es és 40-es vonalon egy Negró dolgozott. A klasszik Kocúr nem a vonali gépek legjobbika, maximum 70-nel mehet és az ereje is véges: a rakott gabonás kocsikat jó tizesével viszi fel Sárbogárdra. A búzával teli vonat Brémába tart majd.

Kocsik beállítása a régi konténervágányra Szekszárdon

Rakodás

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!