Cessna 210: fáradt főtartók
Számos esetben jelezték, hogy Cessna 210-esek átvizsgálásakor repedéseket találtak a szárnyfőtartón, ezért az amerikai szövetségi légügyi hivatal, az FAA légialkalmassági előírást bocsátott ki a típusra.
A problémás gépeket elsősorban Ausztráliában és Kanadában találták, az Egyesült Államokban a direktíva értelmében nem kevesebb, mint 3665 gépet kell átvizsgálni. Ha a szárnyfőtartón vagy magán a szárnyon repedéseket találnak, a gépet azonnal ki kell vonnia repülésből, amíg a kérdéses részeket ki nem cserélik. A légialkalmassági előírás az FAA részéről június 5-től lép érvénybe, de a Cessna maga már korábban kiadott egy körlevelet a problémáról.
Az előírt eljárás attól függ, mennyi időt repült a kérdéses gép. A 10 ezer órán túljutott példányok addig nem repülhetnek, amíg a vizuális ellenőrzés meg nem történik, de néhány repült óra elteltével akkor is újra meg kell nézni a szárnyat, ha nem találnak elsőre repedéseket. Az 5000 óra alatti példányokon viszont nincs szükség azonnali vizsgálatra vagy beavatkozásra.
A Cessna több mint 9000 ilyen gépet gyártott 1957 és 1986 között. Az 1967 utáni példányok közül azokat érinti az előírás, amelyek szabadonhordó szárnnyal épültek. A vizsgálatok az FAA szerint 250-510 dollárba kerülnek, hogy az esetleg szükséges javítás milyen költséggel jár, arról a légügyi hivatal nem adott ki becslést.