Épül-szépül a fenyvesszorosi határkeresztező vonalszakasz
Nyár végére el is készül a Szlovákiát és Csehországot összekötő vasútvonal felújítása, a maximális sebesség 120 kilométer/órára nő.
Nyár végére el is készül a Szlovákiát és Csehországot összekötő vasútvonal felújítása, a maximális sebesség 120 kilométer/órára nő.
A menetrendi változtatások az S10-es, G10-es vonatok közül jellemzően a Budapestről Győr felé tartókat érintik, így a reggeli csúcsidőben az elővárosból fővárosi munkahelyekre utazóknak nem kell jelentős módosításokra készülnie.
De mi vezetett el odáig, hogy fel kellett függeszteni a vonatforgalmat az európai jelentőségű korridoron, azon, amin az alapesetben Ukrajna és az adriai kikötők közötti elegyek áramlanak?
A pálya állapota miatt június harmincadikáig nem járnak a terhesek a Szentgál és Városlőd-Kislőd közötti állomásközben.
Megkezdődik a Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszának tervezetten a decemberi menetrendváltásig tartó felújítása. A MÁV egykori pályavasúti főigazgatója, a vitathatatlan szaktekintély Zsákai Tibor szerint ennek már rég meg kellett volna történnie.
Miközben a közelmúltban megemlékeztek az egy éve átadott Belgrád–Újvidék, nagy sebességű vasútvonal átadásáról, kiderült, hogy még a jövő év vége előtti határidőnél korábban elkészülhet az Újvidék–Szabadka szakasz is a Vajdaságban, mivel a munkálatok a tervezettnél gyorsabban haladnak.
Prága legrégebbi vasúti hídjának, a Negrelli-viaduktnak 2020-ra tervezik a felújítás utáni átadását – nem biztos, hogy sikerül tartani a határidőt.