Elkezdtük érdemben vásárolni az elektromos autókat
A Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint tavaly június végén a tisztán elektromos hajtású gépkocsik száma 41 ezer 386 volt, míg az idén június végén elérte az 59 ezer 209-et.
A Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint tavaly június végén a tisztán elektromos hajtású gépkocsik száma 41 ezer 386 volt, míg az idén június végén elérte az 59 ezer 209-et.
A magyarországi utakon közlekedők többségét, ötvenkilenc százalékát leginkább a türelmetlen, agresszív vezetőtársak bosszantják, ötvennyolc százalékuk a szabálytalan sofőröket, harminchét százalékuk pedig a rossz utakat jelölte meg stresszfaktorként, a felmérés szerint ezekhez hasonlóan a dugók, illetve a mikromobilitási eszközök is sokszor okoznak kellemetlenséget; a válaszadók többsége a stressz elkerülésére alkalmazott módszerek között az agresszív autósoktól való távolságtartást, vagy például a zenehallgatást említette.
A 80–100 ezer rollerből mintegy 25 ezer bérelhető vagy közösségi roller, a többi magántulajdonban van a Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint. A rollerezés népszerűségét mutatja, hogy egy-két éve még csak feleannyian használták ezt az közlekedési eszközt.
A Jövő Mobilitása Szövetség két évvel ezelőtti előrejelzése 2023-ra 30–40 ezer rollerrel számolt, a gyors közlekedési eszköz azonban sokkal nagyobb számban terjedt el, s ma már 80–100 ezer rollerrel közlekednek az emberek.
A vállalatok megosztott autó hozzáférés alkalmazásával nemcsak a környezetvédelmet támogathatják, csökkenthetik költségeiket is, illetve cafeteriaelemként olyan dolgozóknak is lehetővé tehetik az autóhasználatot, aki egyébként nem jogosultak rá.
Minden élethelyzetnek megvan az ideális közlekedési eszköze, ezért Jövő Mobilitása Szövetség szerint az embereknek mindig mérlegelnie kell, hogy például az autó, a kerékpár, a gyaloglás vagy éppen a vonat-e a legjobb megoldás.