Egyelőre mégsem indulnak el a vonatok Szabadka és Újvidék között
Eredetileg november 23-a lett volna a céldátum, az újvidéki állomás előtetőjének leomlása miatt azonban december 8-ára halasztották – végül ebből sem lett semmi.
Eredetileg november 23-a lett volna a céldátum, az újvidéki állomás előtetőjének leomlása miatt azonban december 8-ára halasztották – végül ebből sem lett semmi.
Röszke felé pedig várhatóan Flirtök fognak járni, ha elkészül a villamosítás, leghamarabb jövő tavasztól.
Még további áldozatok lehetnek a romok alatt. Az Infrastruktura Železnice Srbije szerint a szerencsétlenségnek nincs köze a felvételi épület jelenleg is zajló rekonstrukciójához.
Kitűzték az indulás napját, november 25-én már élesben veszik fel a forgalmat Újvidék és Szabadka között.
A tanfolyamon körülbelül százhúsz forgalomirányító és más pályavasúti alkalmazott vesz részt, akik felügyeleti feladatokat látnak majd el az emelt sebességűvé korszerűsített pályaszakaszon.
Megérkezett a kínai CRRC Changchun (Csangcsun) vasútijármű-gyártó cég első villamos motorvonata a szerb vasútra. Az EMU négy további társával egyetemben az Újvidék–Szabadka vonalon közlekedik majd, akár óránként 200 kilométer per órás sebességgel.
A beruházó és a kivitelezők szerint már decemberben megindulhat a rendszeres vasúti forgalom Belgrád és Szabadka között, mindössze hetvenperces menetidővel.
Jelentős projektek mennek végbe déli szomszédunknál, többek között a Budapest–Belgrád vasútvonal fejlesztése, a Tarcal-hegységet átszelő közúti folyosó, valamint számos más autóút építése. A Vajdaságban is könnyebb lesz közlekedni.
„VIP-járatok” már most is ingáznak, huszonöt percre rövidül a két város közötti vasúti menetidő.
Március 15-én mindkét vágányra visszatérhetnek a vonatok a teljesen átépített Belgrád–Újvidék vonalszakaszon – és már akár kétszázas tempóval is suhanhatnak.
A pálya al- és felépítménye már megújult, a beruházás jelenlegi fázisa során a gépészeti és elektronikai rendszereket építik ki a vonalszakasz hét állomásán.
A nemzeti vasút személyszállítási ága, a Srbija Voz hármat vesz a Stadler emeletes vonataiból, melyeket Belgrád és Újvidék között fognak használni a megújult pályán.
Új belgrádi reptér, a Nikola Tesla alapos felújítást kap, lesz-e még egy pályája? Újvidék: légi teherszállító központ, kapcsolódik-e a Belgrád-Budapest vasúthoz?
Nagysebességű villamos motorvonatok beszerzéséről írt alá szándéknyilatkozatot Tomislav Momirović szerb közlekedési miniszter Csen Bóval, Kína belgrádi nagykövetével.
Az Újvidék és Szabadka közötti szakasz rehabilitációs munkái a Belgrád–Újvidék vonalszakasz felújítását követően indulnak be.