Civilek, akik nemcsak hangoskodnak, hanem tenni is próbálnak

iho/vasút   ·   2016.03.21. 11:15
bz-metnes0

Jó egy éve megjelent a Vasútmánia blog Facebook-oldalán egy fotó a 292-es Bz-ről. Már akkor ott eldőlt, néhány lelkes civil valahogy kiássa a rákosi temetőből, és megpróbálja föltámasztani. Kezdésnek alakítottak egy Facebook-csoportot, amely egy év alatt szép lassan egyesületté nőtte ki magát. Ők, a Magyar Vasúti Járművek Megmentéséért Egyesület az a csoport, amely úgy döntött, újrafesti Hatvan vasútállomásának szoborgőzösét, mert azt sem bírták nézni, ahogy a Bumbardót álltában fölfalja a rozsda.

No de vissza az egyesülethez és a 292-eshez!

Elöl a 292-es, mögött a 241-es. Lassan csak a graffiti tartja össze a motorkocsikat...

Kun Attila, az egyik lelkes alapító arról számolt be honlapunknak, elindulni is borzasztó nehéz – volt. – Az egyesület bejegyzése és jogerőre emelése nagyon sok időt vett igénybe. Ez idő alatt csak tervezgetések és a hely keresése zajlott kevés sikerrel – mondta Kun. Hely alatt egy „garázst” ért, ahol tárolni lehetne a motorkocsit. Ezzel kapcsolatban pedig még azt is megjegyzi, „ha lehetne, akkor semmi esetre sem MÁV-területen tárolnánk a Bz-t, mert horribilis összegeket képesek elkérni a tárolásért! Van esély arra is, hogy Szlovákiában találunk neki helyet, mert idehaza nem kínálkozik rá lehetőség.”

Pedig az egyesület mindent megpróbál(t). Keresett olyan üzemeket vagy gyárakat, amelyeknek a területén van mozdonyszín, de egyik sem hajlandó bérbe adni azt, sőt még a kapcsolat felvételétől is elzárkóztak.

Közben várnak a MÁV árajánlatára is. Nyitottak egy bankszámlát is (16200223-10045466), ahova már most, a Bumbardó restaurálására is érkeztek felajánlások.

Mindent megtesznek azért, hogy sikerüljön üzembe helyezni a 292-est, sőt már nemcsak abban a motorkocsiban gondolkodnak: – Ha minden összejön, akkor korszerűsítjük is a motorkocsit, a másikat, a vele együtt rozsdásodó 241-est pedig gyári állapotára szeretnénk visszaalakítani. A legmerészebb terveink között pedig az szerepel, hogy ha valóban elkészülnek a Bz-k, akkor használjuk is azokat: különvonatokat közlekedtetnénk, bérbe adnánk, csoportos utazásokat, kirándulásokat lehetne szervezni a segítségükkel – sorolta Kun Attila.

Bízzunk benne, kitart a szent őrület...

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek