Csodálatos hegymenet

iho/vasút   ·   2016.01.18. 13:45
bkvbej0

A 3739-es pályaszámú C50-est Horváth István vitte föl a hegyre, a videóban látható térkép a Magyar Néphadsereg Térképtárából való. A pályaadatok Danyik Pál alaposságát dicsérik, minden ív, átjáró, emelkedés nyomon követhető folyamatosan. A szerkesztők a Tátrai Band Végtelen út című számát használták háttérzeneként. A filmet Moór Attila készítette 2015 novemberében az első próbamenetek alkalmával. A hat és fél kilométer alatt kétszázkét méternyi szintkülönbséget mászik meg a mozdony.

A vasútvonalat az Esztergomi Érsekség 1925-re építette ki a Kisirtás környékén termelt faanyag leszállítására. A forgalom a Nagyirtás és Márianosztra közötti szakaszon ötven évnyi üzem után 1975-ben szűnt meg. A következő évtizedekben a pályát felbontották, helyét lassan benőtte az erdő. Tavaly a régi nyomvonalon beindult az újjáépítés, és az év őszén megkezdődtek a próbafutások.

A vonalat megnéztük mi is, kétszer is gyorsan egymás után. Előbb helyszíni riportot készítettünk róla, majd a távirati iroda képriportját mutattuk meg olvasóinknak.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

20-as: szerda hajnaltól szünetel a vasúti forgalom Veszprém és Ajka között

MÁV/iho   ·   2024.12.10. 19:10

A pályafelújítás várhatóan fél évig tart Szentgál–Városlőd-Kislőd szakaszon, az utasok közlekedéséről ez idő alatt is maradéktalanul, részben autóbuszokkal gondoskodik Veszprém és Ajka között a MÁV-csoport. Információink szerint két helyen is átmosás alakult ki, elmozdult a töltés. A fővárosból Zalaegerszegig kétszer kell majd átszállni a vonalon, ha vonattal akarunk utazni arrafelé.