Csodálatos Škoda Octaviával gyarapodott a Közlekedési Múzeum

iho/közút   ·   2021.12.14. 15:00
01_skoda_octavia

Az 1959-es autó álomszép, azonnal kiállítható.

Az Octavia a Škoda nyolcadik bemutatott modellje volt – innen ered a neve. A jármű tipikus része volt a magyar utcaképnek az 1960–70-es években, irigyelt tulajdonosok voltak, akiknek ilyen autójuk lehetett. A hatvankét éves autó hihetetlenül jól néz ki, gyakorlatilag eredeti állapotában van. Ez volt az első autók egyike, amit Magyarországon a szocializmusban meg lehetett vásárolni: 1950 és 1959 között magánemberek tulajdonában nem lehetett gépkocsi. Ezt a rendeletet változtatták meg 1958-ban, egy évvel később jött ki a Škoda ezzel az Octaviával.

1961., Budapest. Igen! (fotó: Fortepan/Hámori Gyula)

Akinek ilyen autója volt, annak „mindene” volt.

Nézzék meg galériánkat! Fotók: Közlekedési Múzeum/Nyitrai Dávid

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.