Csuklós Credo Citadellt, valaki?
A pécsi Tüke Busz eladná mindkét protót.
Tavaly ilyenkor érdeklődtünk a pécsi közlekedési cégnél, hogy mi a tervük a két csuklós Credójukkal, hiszen egy ideje már nem közlekednek, ki is vannak vonva a forgalomból. Akkor azt a választ kaptuk, hogy ez a kivonás csak átmeneti, bármikor visszakerülhetnek az aktív állományba. Nos, így egy év elteltével úgy tűnik, hogy mégse terveznek már velük, mindkettőt eladásra kínálja a cég a honlapján.
Az MIY-696 rendszámú busz volt az első Credo Citadell 19, elsősorban a fővárost szerette volna meghódítani a Kravtex, innen a sötétkék-szürke szín. Annak idején próba jelleggel közlekedett is Budapesten egy darabig, információink szerint a tapasztalatok vegyesek voltak. 2010-es gyártás, jelenleg kevesebb, mint 392 ezer kilométer van benne, tehát Pécsett se futott túl sokat az elmúlt több mint tíz évben. Motorja Euro V-ös, 228 kilowattos Cummins, az automata sebeségváltó 6 fokozatú Allison Torqmatic.
Az MIY-698 nagyon hasonlít a testvéréhez, viszont sárga színű. Szintén 2010-es gyártmány, a futásteljesítménye mindössze 2 ezer kilométerrel több, a motorja viszont 243 kilowattos, EEV normának (is) megfelelő Iveco, amihez hatfokozatú ZF automata párosul.
Mindkét busz 45 ülő és 135 álló utast tud elszállítani, a saját tömegük valamennyivel könnyebb az átlagnál, 15 ezer 390 kilogramm. Érdekesség, hogy mindössze ez a két példány létezik az egész világon, többet nem gyártottak.
További információ a buszokról a horvath.gergely@tukebusz.hu e-mail címen vagy a +36 30 604 5111 telefonszámon kérhető.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!