Mi a helyzet a pécsi Credókkal?
Felröppentek olyan hírek, hogy az összes Citadellt selejtezte a Tüke Busz. Utánajártunk, igaz-e.
A győri székhelyű Kravtex leginkább a „kiskerekű” buszairól ismert – eddig körülbelül kétezer-ötszázat gyártottak ezekből – ám bő tíz évvel ezelőtt a teljes hosszban alacsonypadlós, nagyvárosokba szánt járművek szegmensében is szerencsét próbált a cég; a típuscsalád a Citadell nevet kapta.
A prototípus – egy 12 méteres szóló – 2009-ben mutatkozott be, ezt a következő évben egy 18,75 méter hosszúságú csuklós követte. 2011-ben újabb egy-egy szóló és csuklós bemutatópéldány készült el, majd 2013-ban gyártottak huszonhatot a Budapestre (is) jellemző bilikék színben.
Még ebben az évben az összes Citadell a pécsi Tüke Buszhoz került, sőt, öt 12 méteres Econell Cityt is beszereztek, szintén kék színben.
Az elmúlt hetekben szárnyra kaptak olyan információk, hogy a két csuklós Citadellt kivonták a forgalomból, ezt a rendszámokra rákeresve az állami gépjárműadat-lekérdező rendszer (közismert nevén: JSZP) is megerősítette. De néhány pécsi szerint a szóló Credók se nagyon dolgoznak már, ezért megkérdeztük a Tüke Buszt, mi igaz a pletykákból. A válaszokat Gerstné Molnár Tündétől, a cég marketingvezetőjétől kaptuk.
Az említett csuklós autóbuszokat nem selejtezték le, csupán ideiglenesen kivonták azokat a forgalomból. Az autóbuszok forgalomra kész állapotban vannak tartva, ami azt jelenti, hogy azok forgalomba történő visszahelyezése bármikor lehetséges, amennyiben a forgalmi igények azt indokolják.
– Van-e valami további tervük ezekkel a buszokkal, vagy esetleg felkínálják azokat eladásra?
– A járművek a Tüke Busz Zrt. járműállományát képezik, amelyek bármikor vissza kerülhetnek az aktív állományba.
– A szóló Credo buszok között van-e már esetleg selejt?
– A Credo autóbuszok között nincs leselejtezett autóbusz és a közeljövőben nem is tervezünk az állományból selejtezést.
– Körülbelül meddig számolnak még a Credo buszokkal, mik az általános üzemeltetési tapasztalataik?
– A Credo autóbuszokkal kapcsolatos üzemeltetési tapasztalatok jók, fogyasztásuk rendkívül kedvező, az utasok részéről a megítélésük is jó. A szóló autóbuszokból mind a Citadell, mind az Econell típusok az aktív állomány részét képezik, amelyekkel a forgalmi feladatok ellátása során tervez a társaság.
– Típus és darabszám szempontjából milyen a pécsi flotta?
– Így:
– Terveznek-e buszbeszerzést a közeljövőben, és ha igen, akkor milyen kategóriában gondolkodnak?
– A közeljövőben a „Zöld Busz Program” keretében újabb nyolc szóló kivitelű elektromos autóbusz beszerzését tervezi a társaság, amihez Pécs önkormányzata és a Tüke Busz Zrt. a közös pályázatát már beadta.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!