Currus Aries – új autóbusz Székesfehérvárról

iho/közút   ·   2017.09.22. 13:45
currus_aries_kislid

Amint a székesfehérvári önkormányzat erről honlapján beszámolt, a hírt a honvédelmi miniszter jelentette be Székesfehérváron. Simicskó István a HM Currus Zrt. és az Ikarus Járműtechnikai Kft. kooperációjában készült Currus Aries-Volvo Euro VI-os motorral szerelt autóbusz prototípusának bemutatóján vett részt. Az új járművek a hadsereg hatékony feladatellátásában segítenek majd, ezzel elindult az elmúlt 25-26 év legkiterjedtebb haderő fejlesztési programja, a Zrínyi-program, amelynek több más eleme is ismertté válik majd a közeljövőben. Jelenleg 134 autóbusza van a honvédségnek, átlagosan 250-300 ezer kilométeres futásteljesítménnyel, az átlagéletkor pedig 25 év. Az elöregedett buszok helyett újakra van szükség, hiszen a tömeges személyszállítás fontos honvédségi logisztikai feladat.

Az új autóbusz a maroshegyi gyártócsarnokban (fotók: szekesfehervar.hu)

A Volvo alvázra épülő busz csapatszállításra, parancsnoki járműként, vagy akár mobil egészségügyi laborként is bevethető. A modern, minden igényt kielégítő honvédségi busz fejlesztési projektje a HM Currus Zrt, az Ikarus Járműtechnika Kft., és a Volvo Bus Corporation közös összefogásával valósult meg. A fejlesztésnél a Magyar Honvédség igényeinek kielégítése volt az elsődleges szempont, ugyanakkor maga a busz a többcélú hasznosítás lehetőségei miatt a világpiacon is keresett lehet.

Vargha Tamás honvédelmi miniszter-helyettes, Székesfehérvár országgyűlési képviselője örömének adott hangot, hogy sok évtized után a maroshegyi Ikarus gyártócsarnokaiban újra lázas munka folyik. „Szinte az utolsó utáni pillanatban sikerült megmenteni azt a tudást és azt a gyártási kultúrát, ami évtizedekig jelen volt Székesfehérváron, hiszen volt olyan esztendő amikor a világ negyedik legnagyobb buszgyártó vállalata volt az Ikarus. Azt kívánom, hogy ezt a gyártási kultúrát őrizzük meg és fejlesszük tovább annak érdekében, hogy a világban újra a legjobbak között lehessünk.”

– Egy régi fehérvári álom valósult meg azzal, hogy újra van buszgyártás a városban – mondta az új prototípus bemutatóján Cser-Palkovics András polgármester, aki mindenkinek köszönetet mondott, aki segített abban, hogy ez álom megvalósulhasson. – Olyan városban élünk, ahol néhány órával ezelőtt egy világbrand bemutatta egy új termékét, néhány órával később pedig itt vagyunk egy világban is ismert márka újjáéledésén, ami a városnak kiemelkedő jelentőségű – hangsúlyozta Székesfehérvár polgármestere, aki szólt arról is, hogy nem nagyon van olyan család Fehérváron, amelyik a nagy – Köfém, Ikarus, Videoton – hármasból valamelyik gyárhoz ne kötődött volna az elmúlt évtizedekben. – Kettő már jól működik és folyamatosan fejleszt és most a harmadik is kapott egy olyan lehetőséget, amellyel a következő éveket meg tudja alapozni. Ha ez így lesz, nem lesz nehéz megvalósítani a városban tervezett fejlesztéseket – tette hozzá Székesfehérvár polgármestere, aki reményét fejezte ki, hogy hamarosan a maroshegyi gyárban készített buszokkal lehet majd megoldani a helyi közösségi közlekedést is.

Az új busz bemutatása alkalmából Széles Gábor az Ikarus vállalatcsoport elnöke a lehetőséget hangsúlyozta, amivel most a Videoton Holdinghoz képest lemaradt Ikarus újra fejlődhet: részben saját stratégiáinak, részben az állam hadiipari megrendeléseinek köszönhetően. Elmondta, hogy komoly, 1,5–2 milliárd forint értékű technikai beruházások történtek az üzemben: korábban egy autóbusz előállításához 1,5–2 ember kellett, a jelenlegi technológiákkal átlagosan 0,2 ember szükséges egy busz gyártásához. Amennyiben sikerül elérni az évi 3000 busz gyártását, az legalább 600 embernek teremthet munkahelyet.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek