Dél-Korea új nagysebességű vonatot tesztel

iho/vasút   ·   2012.03.07. 10:48

Az IRJ értesülései szerint hamarosan megkezdődnek a HEMU–400X típusjelű motorvonat tesztjei. A hatkocsis prototípust a Hyundai Rotem és a Koreai Vasúti Kutatóintézet mérnökei tervezték.

Korea közlekedési minisztere bejelentette, hogy a tesztek célja az, hogy augusztusra a prototípus szerelvény elérhesse óránként 430 kilométeres csúcssebességét. Ehhez egy több mint tízezer kilométeres tesztsorozaton kell átesnie. „Ha minden jól megy, a vonat kereskedelmi üzeme legkorábban 2014-ben vagy 2015-ben kezdődhet” – mondta a miniszter.

A KTX-II külsejében még magán viseli a TGV-család jegyeit, a gépészet azonban már a Hyundai-Rotem terméke. A típus nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket (fotó: Wikipedia)

Az ázsiai ország nagysebességű hálózatának első járműtípusa az Alstom TGV-je volt, aminek első 12 szerelvényét még Franciaországban gyártották, a maradék 34-et pedig a dél-koreai Rotem üzemeiben. A KTX-II jelű (Korea Train Express) második generációs járműcsalád már egy az egyben koreai gyártók terméke. Nagy bátorságra vall, hogy a harmadik generáció megtervezését és előállítását is hazai manufaktúrára bízták, mivel a KTX-II meglehetősen megbízhatatlan konstrukciónak bizonyult.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Öreg Dácsiával a Jászságba

Harmati Marcell   ·   2025.05.17. 15:00

Még nincs programja június 7-ére? Szeret utazni, és fényképeket készíteni, esetleg felelevenítené a 80-as, 90-es évek mellékvonali utazásait? Az idei nyár első szombatján most megteheti mind a hármat egyszerre!

Vasút Nagyvasút

Két Vectront rendelt a CER Cargo Group

iho/vasút   ·   2025.05.17. 09:00

A Siemens-mozdonyok 2026 decemberében érkeznek, és várhatóan meghatározó szerepet játszanak majd a Duna-folyosón, valamint Kelet-Európa több országában zajló határokon átnyúló szállításokban.