Egy nap a szentgyörgyi állomáson

Olvasónktól   ·   2011.08.03. 11:02
kiskep

Reggel hét óra van, ébreszt a vekker, felkelés, mosakodás aztán irány az állomás. Indul a nap. Már nyolc óra két perckor érezni az első mozdony szelét.

Az első mozdony a Gyergyószentmiklós–Brassó közötti 4504-es számú személyvonathoz tartozik. A vonatban a csereérett, NDK eredetű emeletes vagonokkal találkozhatunk<br>(képek és szöveg: Góga Hunor)

Míg megjön a következő vonat a reggeli szendvics elfogyasztása mellett nézzünk szét egy kicsit az állomás környékén.

A magtár épülete mellett felejtett régi, kéttengelyes tehervagonok

Sepsiszentgyörgyről ágazik ki a Kovászna–Kézdivásárhely–Bereck mellékvonal. Ez a mellékvonal is, mint sok más az országban, a Regio Trans égisze alatt működik, akik francia eredetű motorvonatokat használnak.

A motorvonatokat Sepsiszentgyörgyön tárolják

Egy pályafenntartási gép a Regio Trans motorvonatának árnyékában

Elérkeztünk az állomás büszkeségéhez, a Borsig szoborgőzöshöz.

A vasút hőskorszakában gyártott gőzös 1909-ben, Berlinben készült. Sepsiszentgyörgyre viszont igen nagy kerülővel érkezett. A wroclawi születésű német mérnök, August Borsig híres mozdonykészítő gyárában, a Borsig Werke csarnokaiban összeszerelt mozdony egykori pompája mára kissé megkopott. De nem marad mindörökké vakvágányon, majdani rendeltetése, hogy a Sepsiszentgyörgy–Kovászna útvonalon vontasson a turistaszerelvényeket. A mozdony 2009-ben került ide, és akkor ünnepelte századik születésnapját

Két éve, a századik születésnapon. A szülinapi virágkoszorú. A mozdony Sepsiszentgyörgy város tulajdonát képezi, gondozója a Sikló Egyesület, amely a kovásznai kisvasút megmentésén is fáradozik

Nagy Dácsia tehervonatával és unatkozó mozdonyvezetőjével a fedélzeten

Együttállás a CFR új beszerzésű használt villanymotorvonatával

Néhány óra pihenő, aztán irány Brassó

Ebédszünet, majd következik a délután, a 4508-as személyvonattal. A hőség alábbhagytával a fotóskedv csak élénkül.

A 4508-as, élén egy rendkívül szakadt Aseával. Reméljük, utat talál a sajnos szintén jellemzően nagy gazban

A harmadik vágányról indul Bereck felé a Regio Trans motorvonata, a helyi szájhagyomány szerinti  „berecki gyors”

Brassó–Gyergyó személy, a szokásos leharcolt emeletes vagonokkal

A Corona nemzetközi gyors, egy szép állapotú hatlábú Aseával

A Corona bevárja a szemből érkező Marosvásárhely–Brassó intercityt

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Városi vasút

Több mint hatszor elmentek már a Holdra: három éve közlekednek a vasútvillamosok Szeged és Hódmezővásárhely között

MÁV/iho   ·   2024.11.29. 17:00

Születésnapját ünnepli az elmúlt időszak legnépszerűbb kötöttpályás fejlesztése: három évvel ezelőtt, 2021. november 29-én kezdte meg utasforgalmi próbaüzemét a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő vasútvillamos. Az utazásszámok folyamatos emelkedést mutatnak, egy átlagos munkanapon mintegy 4600 utazáshoz választják.