Egy villany, egy dízel
Hétfőn kora délután két magánvasúti tehervonat is a pusztaszabolcsi (40a) vonalon érte el Budapestet. A Floyd vonata Dunaújvárosból Hegyeshalmon át Ausztria felé közlekedett, a PSŽ szerelvénye pedig Ercsiből Szobon át Szlovákiába. A Floyd rakott vonata a százhalombattai és a szári emelkedőn megköveteli a két mozdonyt, az angol eredetű 450-es villany mögött így elkelt a Sulzer segítsége.
Egészen más okból volt két mozdonya a PSŽ vonatának, a hétszáz tonnás üres cementvonatot bőven elbírja egy mozdony is - itt gépmenetspórolás miatt sorozták a vonatba az ercsi iparvágányt kiszolgáló dízelgépet. A Kocúr Ferencvárosban leakadt a vonatról, és gépmenetben Soroksári út rendezőbe távozott, hogy a heti két pár konténervonatára rákészüljön.
A villany plusz dízel összeállítású vontatás a magán-vasúttársaságok térnyerése előtt elég ritkán fordult elő, leginkább vonali kiszolgálómenetek élén láthattuk, így a 100-as vonal keleti felén, ahol a nyílt pályán Szöcske és Bobó húzta az elegyet, az iparvágányokon pedig csak az M44-es dolgozott. Sajnos ez a tolatós néhány éve megszűnt.