Egy villany, egy dízel

iho   ·   2013.02.26. 13:15
400_villanydizel

Hétfőn kora délután két magánvasúti tehervonat is a pusztaszabolcsi (40a) vonalon érte el Budapestet. A Floyd vonata Dunaújvárosból Hegyeshalmon át Ausztria felé közlekedett, a PSŽ szerelvénye pedig Ercsiből Szobon át Szlovákiába. A Floyd rakott vonata a százhalombattai és a szári emelkedőn megköveteli a két mozdonyt, az angol eredetű 450-es villany mögött így elkelt a Sulzer segítsége.

A Floyd vonata 1700 tonnás, a továbbításához kell a kraft<br>(fotók: Vörös Attila)

Egészen más okból volt két mozdonya a PSŽ vonatának, a hétszáz tonnás üres cementvonatot bőven elbírja egy mozdony is - itt gépmenetspórolás miatt sorozták a vonatba az ercsi iparvágányt kiszolgáló dízelgépet. A Kocúr Ferencvárosban leakadt a vonatról, és gépmenetben Soroksári út rendezőbe távozott, hogy a heti két pár konténervonatára rákészüljön.

A PSŽ egyik Aseája húzza az Ercsiben kirakott cementes kocsikat

A villany plusz dízel összeállítású vontatás a magán-vasúttársaságok térnyerése előtt elég ritkán fordult elő, leginkább vonali kiszolgálómenetek élén láthattuk, így a 100-as vonal keleti felén, ahol a nyílt pályán Szöcske és Bobó húzta az elegyet, az iparvágányokon pedig csak az M44-es dolgozott. Sajnos ez a tolatós néhány éve megszűnt.

A vonat végén hidegen a Kocúr lifeg

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!