Egyre nagyobb kerülővel jár a Metrans konténervonata
Már két hete, hogy Magyarországon dolgozik a Metrans 386 005-ös páylaszámú Traxx F140 MS típusú mozdonya. A mozdony fix fordában jár: folyamatosan pörög Soroksári út rendező és Őrihodos között a Szabadkikötő–Koper konténervonatokkal. Nagy lépés ez, hiszen a Metrans-vonatokat most először húzzák villamos mozdonnyal itthon – eddig minden menet élén Herkules dolgozott. Így viszont nem járhatnak a megszokott Budapest–Győr-delta–Celldömölk-rendező–Ukk–Őriszentpéter útvonalon, hiszen a 10-es vonal nincs villamosítva. De adódik a még csillogó drótú 16-os vonal, így most Győrön és Csornán át robog a traxxos teher porpáci körüljárással.
Már a pápai irány sem tűnt túl logikusnak a kerülő miatt, de a 10-esen el lehetett kerülni a Fehérvár–Veszprém–Boba szakasz komoly emelkedőit és szűk keresztmetszeteit. Bár a Traxxnak az emelkedő már nem lenne gond, információink szerint egyrészt a fehérvári és veszprémi nehéz átjutás és a GYSEV tehervonatokhoz való jobb hozzáállása miatt inkább jelentősebb kerülővel járnak a vonatok Csornán át.
A Herkulesek előnye még egy helyen jött jól, mégpedig a Csepelre vezető utolsó pár kilométeren. A Soroksári útról a csepeli ipartelepekre vezető vágány nincs villamosítva, így a Traxx ezen a részen hasznavehetetlen. A Herkulesek persze ma is bejárnak még a Gubacsi hídon Csepelre, a traxxos vonatokért azonban a kikötő egyik Bobójának ki kell jönnie. A Szabadkikötőben a MÁV REC szolgáltat, így az ő egyik klasszik Bobójával lehet találkozni a dízeles részen.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!