Egyre több a LEB-busz Angliában

iho/közút   ·   2017.02.25. 18:45
leb-busz0

Az új Optare Metrocity midibuszt felvették a Low Emission Bus (LEB; alacsony fogyasztású busz) listájára. A Mercedes 5.1 literes, 4-hengeres turbó-dízel motorjával és az Allison legújabb sebességváltójával meghajtott busz jelentős üzemanyag- és kipufogógáz-csökkenést ért el.

– Az Optare folyamatosan azon dolgozik, hogy olyan buszokat kínáljon, amelyek nemcsak városaink levegőminőségét javítják, hanem a flottát működtetők részére alacsonyabb élettartam-költségeket is biztosítanak – mondta Robert Drewery, az Optare kereskedelmi igazgatója. – A Metrocityt már 2012-es bevezetése óta nagyon jól fogadták és üzemanyag-hatékonysága miatt dicsérték a vásárlók.

Az új Optare Metrocity xFE midi-busz, amelyet hagyományos dízelmotorral szereltek fel, de az Allison sebességváltóval megszerezte a LEB-tanúsítást (fotók: Allison Transmission)

Az Allison sebességváltója a legújabb üzemanyag-takarékos technológiákat összesíti. Az Európában kínált xFE váltó mind a négy variációja – T3270xFETM, T3280xFETM, T3325xFETM és a T3375xFETM – optimalizált sebesség-áttételű, úgy tervezték, hogy sokkal hamarabb kapcsoljon mechanikus üzemmódba, alacsonyabb motorsebességnél is magasabb fokozatban működjön, így további üzemanyag-hatékonyságot érhet el. A tényleges használatnak megfelelő körülmények között végzett független tesztek alatt az Euro 6 Metrocity, az Allison T3270 váltójával az előző modellhez képest nyolc százalékos üzemanyag-megtakarítást ért el.

Ahhoz, hogy LEB-akkreditációt szerezhessenek, a járműnek több mint tizenöt százalékos csökkenést kell elérnie az üvegházgázok (metán, szén-dioxid és nitrogén-oxid) mennyiségében, egy Euro 5-ös dízelbuszhoz viszonyítva, és el kell érnie az Euro 6-os emissziós értékeket az egyéb gázok esetében. Az Euro 6 drasztikus fejlődést hozott a hagyományos dízelmotorok környezetbarát megoldásaiban, a nitrogén oxidok mintegy kilencvenöt százalékos csökkenését hozva az Euro 5-ös modellekhez képest.

A LEB standardokat 2015-ben vezették be, mint a 2008-ban elindított Low Carbon Emission Bus (LCEB; alacsony szén-kibocsátású busz) tanúsítás utódját. Ez egy olyan standard, amelyet az Alacsony Kibocsátású Járművek Hivatala és a Szállítmányozási Osztály által kezdeményezett Alacsony Karbon-Jármű Parnerségben (LowCVP) határoztak meg, és kulcsfontosságú része annak a kezdeményezésnek, hogy az Egyesült Királyság buszflottái csökkentsék az üvegházgázok kibocsátását és javítsanak a levegő minőségén.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.