Együttműködnének a szakszervezetek a közösségi közlekedés átalakításában

MTI/iho   ·   2018.09.24. 20:38
kiskalauz0

Palkovics Imre, a Munkástanácsok Országos Szövetsége (MOSZ) elnöke arról beszélt, hogy tudomásuk szerint a közösségi közlekedést úgy alakítaná át az állam, hogy megszűnnének a párhuzamosságok a kötött pályás és a közúti közösségi közlekedésben, ami egyfajta integrációt jelent a MÁV és a közlekedési központok működésében.

Az érdekképviseletek az idén februárban megalakult közszolgáltató vállalkozások konzultációs fórumán (KVKF) szeretnék a felmerülő kérdéseket áttekinteni, elsősorban a munkabérek oldaláról. A cél, hogy ezek a közszolgáltató cégek meg tudják tartani a munkaerőt és újakat is tudjanak alkalmazni. Mindezekhez egy életpálya modellt is szeretnének hosszú távra kidolgozni. Az elnök emlékeztetett, hogy egy három éves megállapodás értelmében 2019 év végéig harminc százalékkal nő a szektorban dolgozók bére, jövőre öt százalékkal.

Palkovics Imre az MTI-nek elmondta, hogy a MOSZ olyan csomagot szeretne letenni a kormány asztalára, amely szerint 2019 egy olyan átmeneti év lenne, ahol a korábban megkötött megállapodás értelmében az öt százalékos béremelést további legalább nyolc százalékos emelés követi. – Így összesen tizenhárom százalékos lenne a bruttó béremelés, ami a minimálbér és a szakmunkás bérminimum összeghatára is lenne. Így fenn tudnák tartani a béreknek azt a növekedési dinamikáját, ami a többi szektorban jellemző – mondta. Hozzátette, hogy az emeléshez forrásokat is megjelölnek a tárgyalásokon.

Halasi Zoltán, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) Szolidaritás elnöke arról beszélt, hogy első körben minden érdekképviselet a maga területén fogja meghatározni azokat az elvárásokat, amelyek a munkaerő megtartásában fontosak és ezeket fogják a fórumon képviselni. A cél, hogy hosszú távon mindenki számára jó megállapodás születhessen.

– A VDSZSZ szeretné elérni azt is, hogy egy olyan megállapodás is létre jöjjön, amivel az átalakítás után esetlegesen megszűnő munkahelyekről a dolgozók ugyanazokkal a feltételekkel át tudjanak menni dolgozni egy másik szektorbeli céghez. Ne egymás konkurenciái legyenek, hanem egymás partnerei, mert a jelenlegi munkaerőpiacon nincsenek olyan helyzetben, hogy egymás konkurenciái legyenek – mondta Halasi Zoltán.

A KVKF egy véleményező és javaslattevő szervezet, amely a köztulajdonban működő közszolgáltatásokat közvetlenül érintő gazdasági döntések előkészítésében játszik szerepet.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Magyar tulajdonba került a Dunakeszi Járműjavító Kft.

iho/vasút   ·   2022.06.29. 15:00

A Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. megszerezte a TMH International AG tulajdonrészét a Dunakeszi Járműjavító Kft.-t birtokló TMH Hungary Invest Zrt.-ben, ezzel a nemzetgazdaság szempontjából stratégiai jelentőségű vállalat teljes egészében magyar tulajdonba került.