Elektromos Volvo kamionok a logisztikában

Kiss Bertalan   ·   2021.06.27. 12:00
00_elektrovolvo

A buszokkal és kishasznjárművekkel ellentétben sokkal lassúbb ütemben halad az átállás,a közepes- és nehéz tehergépkocsik terén. Bár vannak lelkes törekvések, néhány darabos beszerzések, de az átütő, flottaszintű beszerzések még váratnak magukra. Ennek két fő oka, az ártöbblet, amit a fuvardíjakban is érvényesíteni kellene és a használt járművek majdani értékesítése, értékállósága, másodlagos piaca szintén vet föl kételyeket a mai fuvarozókban.

Fuvarok házon belül

A DFDS logisztikai cég forgalomba állította az első elektromos üzemű Volvo FM nyerges vontatóját, amely a Volvo Trucks göteborgi üzemét szolgálja ki alkatrészekkel. Minden ilyen lépés fontos eleme, a fosszilis energiáktól és szén-dioxid-kibocsátástól mentes ellátási láncoknak. Ez természetesen nemcsak a (haszon)járműgyártásra igaz, hanem például az üzletek vagy éttermek ellátásra, de említhetnénk még akár az építőipart is. A DFDS az itt szerzett üzemltetési tapasztalatait felhasználja más partnerek kiszolgálásához is.

A Volvo Trucks gyár ellátása átlagosan napi 120 kilométeres futásteljesítményt jelent. Ettől függetlenül lényeges a fuvarok minél precízebb megszervezése, az esetleges, napközbeni töltések ütemezése, a rakodások idejére és a gépkocsivezető továbbképzése, a minél hatékonyabb fogyasztás, áramfelhasználás és visszatöltés érdekében. Az első szerelvény töltése a göteborgi üzem területén történik, egy 350 kilowattos berendezéssel.

A DFDS Volvo FM elektromos nyerges vontatója

A Volvo Trucks kínálatában 2022 második felétől már hat különböző, elelektromos meghajtású típus szerepel, szériában. Elsőként az FL és FE modellek kerültek piacra 2019-ben, áruterítő és kommunális feladatokra, ezeket követik az FH, FM és FMX modellek.

Sörszállítás árammal

A New York-i székhelyű, Manhattan Beer Distributors első körben öt, elektromos meghajtású Volvo VNR-szériás nyerges vontató vásárolt, a régi, cserére érett dízelek helyett. A teljes flottaméret meghaladja a négyszáz teherautót. A VNR elektromos változata 2020 decemberében került piacra, de ez az első flotta jellegű értékesítés Kalifornián kívül. Kaliforniában nemcsak szigorúbb helyi szabályozások vannak, de komolyabb támogatást is kapnak a környezetbarát közlekedésre és áruszállításra átpártolók.

Volvo VNR elektromos nyerges vontató a gyártósoron

A Manhattan Beer Distributors-nak csaknem 25 ezer ügyfelet kell kiszolgálnia – üzletek, vendéglátóhelyek és szállodák – New Yorkban és vonzáskörzetében. Bár több mint húsz éve törkednek a leginkább környezetbarát logisztika megvalósítására és tizuenhárom éve futnak náluk Volvo tehergépkcsik, de ez az első komolyabb lépés a nullemisszió irányába.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek