Élet hatszáz milliméteren
A történet talán előbb is kezdődött, mint a kemencei kisvasút ezredforduló környéki árvízkárai, istenigazából azonban a felújítási munkákban kezdett részt venni a kemencei mindenes. Tóth Gábor hozzánőtt Kemencéhez, 2002 óta vesz részt aktívan a munkákban. Korábban is érdeklődött a veterán járművek iránt, több veterán autója volt, ezeket javítgatta, a vasút azonban új dimenziót hozott az életébe. Csatlakozott a KBK-hoz, részt vett az első téglagyári járműmentésekben, beszállt a kemencei járművek javításába, az ő keze munkáját dícséri például a pélpusztai vagy az elnöki kocsi felújítása, de mozdony-, és kisvasútikocsi-tulajdonos is lett, egy kulinak, és egy UE-28-asnak köszönhetően, amellyel hajtánytalálkozókon, például Balatonfenyvesen is lehetett találkozni, hiszen állítható nyomtávú. Az ő nevéhez köthető a hamuházi „szigetvasút” életre keltése, a KEMV-pályája felső részének a megóvása. Kemencén közben üzemvezető is lett, ebben a funkcióban is próbálja egyengetni a kisvasút sorát.
„Nem minden vonat jár
Széles vágányon
El ne feledjétek azt, hogy vannak köztünk,
El ne feledjétek, vannak e világon
Keskenyvágányú vasutasok is!”
(Cseh Tamás–Bereményi Géza: Desiré apja)
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!