Elindult a harbini metró

iho   ·   2013.10.01. 06:30
400px_harbin_metro

Az első, már utasokkal végzett próbaüzem szeptember 26-án indult meg az északkelet-kínai Harbin első metróvonalán. A 17,47 kilométer hosszú földalatti pálya a 4,7 millió lakosú város keleti és déli vasúti pályaudvarait köti össze, tizenhat közbülső megállót érintve; ezek közül a Museum Station elnevezésűt még nem adták át hivatalosan.

Az International Railway Journal arról ír, hogy a metróvonal tíz kilométer hosszan még az 1970-es évek alatt kiépített légvédelmi alagutakban fut, amiket a földalatti pálya műszaki elvárásainak megfelelően alakítottak át. A vonal kiépítése 2006-ban kezdődött meg, azonban kétszer is megakadt egy időre. A megvalósítás tervezett költségei 643 millió dollárra rúgnak.

A CNR Changchun szerelvényei a rendkívüli hideget is bírják<br>(forrás: International Railway Journal)

Az üzem elindulásához a CNR Changchuntól tizenhét „Type B” típusjelű szerelvényt rendeltek meg 2011 márciusában; az első vonatot tavaly októberben szállította le a kínai gyártó. A hatkocsis vonatokon egyszerre 1470 utas fér el, de csúcsidőben akár 1900-an is bepréselődhetnek. Legnagyobb üzemi sebességük nyolcvan kilométer per óra. A téli időszakban az első szerelvény mindkét irányból reggel hat órakor, az utolsó pedig este kilenckor indul útnak.

A gyártó a szerelvényeket harmincévnyi használatra alkotta meg. A vonatokat úgy tervezték, hogy kibírják a fogcsikorgató harbini teleket: januárban és februárban nem ritkák a mínusz negyven Celsius fok körüli minimumhőmérsékletek sem a kínai városban. A kocsiszekrények alumíniumötvözetből készültek. Egy vonat négy kocsija hajtott, kettő szabadon gurul, meghajtás nélkül. A vontatási, vonatbefolyásolási és segédrendszereket a Bombardier biztosítja.

Az első metróvonal csak a kezdő lépése a harbini metrófejlesztési projekt első szakaszának. A kelet–nyugat irányú kettes és a körgyűrűszerű hármas vonalak a tervek szerint 2017-ig elindulhatnak, ezzel a hálózat százhúsz kilométeresre nőhet. A projekt második fázisában négy újabb vonalat adnának át 2027-re, a harmadik fázisban további három vonallal számol Harbin – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

A tengerparti vasút

iho   ·   2014.10.19. 13:45

Uzsgyik és ablakos Csörgős személyek hazája – manapság. Meg a (kerülő) tehervonatoké. Irány a Dél-Alföld, utazzon múltidéző rovatunkkal a Szeged–Békéscsaba vasútvonalon! Gigagalériával, eddig még nem publikált felvételekkel!

Vasút

Késik a busz, van egy perced

Bánhidi Emese   ·   2014.03.01. 16:00

Örkényt olvashatnak a buszra, vonatra várók Erdélyben. Ebben önmagában még semmi hír nincs, hiszen ha egy könyvet a hónunk alá csapunk, akkor szó szerint bármit olvashatunk.

Vasút Nagyvasút

Ha tél, akkor Szibéria

iho/vasút   ·   2014.12.28. 19:00

Isteni két- és többszekciós villamos mozdonyok hazánkban tiltott önkényuralmi jelképpel az orrukon: ez Szibéria, a tél kellős közepén.