Elkészült az ezredik Euro VI-os Citaro

Ács Attila   ·   2014.03.17. 12:15
14A223_fooldal

Noha az Euro VI-os környezetvédelmi norma ez év elejétől kötelező érvényű, a hazai gyártók – jobb esetben – még csak most készítik az első prototípusokat, mások viszont hozzá se fogtak. Nem úgy a Mercedes, ahol már – a versenytársakat megelőzve – 2012 óta rendelhetők Citarók Euro VI-os motorral.

A jelek szerint sok közlekedési társaság élt is ezzel a lehetőséggel, hiszen a napokban elkészült az ezredik példány, amely a darmstadti HEAG-hoz került. A busz motorja OM 936 típusú, 220 kilowattos, a sebességváltója hatsebességes ZF EcoLife. Az Euro VI-os Citarók nemcsak környezetkímélőbbek az Euro V-ös elődjeiktől, de egy 2012 őszén elvégzett, Dekra által hitelesített teszt szerint mintegy 8,5 százalékkal kevesebb gázolajat fogyasztanak.

Az ezredik Mercedes Citaro Euro VI-os motorral<br>(fotó: Daimler Buses)

Az Euro VI-os változatot hamarosan a budapestiek is megismerhetik, hiszen a VT-Arriva a már meglévő 159 Citarója mellé egy-egy újabb szólót és csuklóst rendelt a típusból.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Városi vasút Autóbuszközlekedés

Nem tudja, mennyiért veheti igénybe a közösségi közlekedést március 1-jétől? Akkor irány az ujtarifa.hu!

iho/vasút   ·   2024.02.21. 13:00

Tájékoztató weboldalt indított a MÁV–Volán csoport a március 1-jével induló új tarifarendszerről, melyen többek között az új bérletekről és kedvezményekről, a 24 órás napijegyekről, valamint a fővárosi agglomerációt érintő közlekedési változásokról lehet informálódni.