Elkészült az RCH első kínai, akkus mozdonya

iho   ·   2020.09.11. 07:00
hk

Az 5600 kilowattos, last mile technológiás mozdony maximális sebessége százhúsz kilométer per óra.

Legördült a gyártósorról a Rail Cargo Hungaria számára kifejlesztett első villany-hibrid üzemű vontatómozdony. A piacvezető magyar árufuvarozó társaság logisztikai feladataira optimalizált járművet a világ legnagyobb vasútijármű-gyártó vállalata, a CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd. mérnökei tervezték, a gyártás a Hunan tartományban lévő üzemben történik – írja közleményében az RCH.

Az egyedülálló technológiájú vontatómozdony átadási ünnepségéhez a járványra való tekintettel videókonferencia keretében kapcsolódott Kotiers Román, az RCH Igazgatóságának tagja, aki ünnepi beszédében hangsúlyozta: „Büszke vagyok arra, hogy az ágazatban a Rail Cargo Hungaria használja majd először a környezetbarát és rendkívül gazdaságosan üzemeltethető mozdonyokat, amelyek hatékonyabban és rugalmasabban lesznek bevethetőek, mint a jelenleg működő legmodernebb megoldások”.

Az éppen egy éve kötött szerződés értelmében a CRRC ZELC a Rail Cargo Hungaria által megadott paraméterek szerint fejleszti ki az árufuvarozási tevékenységet kiszolgáló villany-hibrid üzemű, nulla emissziós tolató- és nagyteljesítményű vontatómozdonyokat. Az új járművekkel az RCH úttörő lépést tesz Európában a vasúti árufuvarozás jövőjének fenntartható biztosítása érdekében. Egyelőre két-két jármű készül, de ha a gépek teljesítik a társaság elvárásait, további húsz-húsz mozdony gyártására is lehetőség lesz.

A négytengelyes vontatómozdony névleges teljesítménye 5600 kilowatt, tömege közel kilencven tonna, az elinduláskor háromszáz kilonewtont ad le, és akár százhúsz kilométer per órás sebességgel vontathat majd szerelvényeket. A technológia előnyei akkor mutatkoznak meg igazán, amikor a vonat felsővezetékkel nem rendelkező szakaszon továbbít kocsikat. Ilyenkor a mozdony az energiát a Last Mile Power Package akkumulátoraiból nyeri. Erre a megoldásra például az iparvágányok jelentős részénél is szükség van.

Az új mozdony a hibrid technológiának köszönhetően alkalmas lesz kiszolgálás elvégzésére felsővezetékkel nem rendelkező pályaszakaszokon, ipar- vagy rakodóvágányokon. Ezekre a feladatokra eddig külön dízelmozdonyt kellett diszponálni, ez azonban az új technológia alkalmazásával felesleges lesz, és ezáltal elkerülhető a gázolaj elégetésével járó jelentős környezetszennyezés.

A Rail Cargo Hungaria a tolatómozdonyokkal Magyarországon lát majd el feladatokat, a vontatókat pedig Magyarországon kívül várhatóan Horvátországban, Szerbiában, Romániában, Macedóniában, Görögországban, valamint Bulgáriában fogja közlekedtetni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Városi vasút

InnoTrans 2022, második nap

iho/vasút   ·   2022.09.22. 15:00

Kétévnyi kihagyást követően megkezdődött az idei berlini vasúti szakkiállítás és -vásár. A szerdai paletta részét alkotta a Stadler walesi Flirtje, a Tatravagónka farönkszállító kocsija, valamint a Plasser & Theurer pályakarbantartó járműve.