Nő vitte az első szerelvényt az új hídon

Biszak Ábel   ·   2014.05.13. 07:45
calafatkicsi

Bár a híd már tavaly júniusra elkészült, és át is adták, de ez idáig csak a közúti forgalom használhatta. A vasúti infrastruktúra csak mostanra készült el, az sem teljesen. A román oldalon hiányzik a villamosítás, így egyelőre csak dízelek düböröghetnek a Duna fölött.

Románia második Duna-hídja Bulgáriába most már vasúti összeköttetést is nyújt </br> (Fotó: FCC Constructions)

A Calafat–Vidin a második Duna-híd Romániában, amely Bulgária fele nyit, az 1954-ben átadott Giurgiu–Rusze híd után, amely a közút mellett – hasonlóan az új hídhoz – a vasútnak is átkelést nyújt a folyó felett.

A romániai Calafat és a bolgár Vidin között tavaly júniusban nyílt meg a közúti közlekedés az Astaldi-FCC konzorcium által épített hídon, amely korábbi munkájukhoz, a bukaresti Basarab felüljáróhoz – amely Európa leghosszabb felüljárója – hasonlóan látványos konstrukció lett. A híd megépítésének a csaknem negyedmilliárd eurós (76 milliárd forintos) költségeit nagyobb részt uniós forrásokból biztosították, a fennmaradó összeget a két fél (román és bolgár) állta. A vasúti forgalom mostanáig nem indult meg, mivel a román oldalon hiányzott a vágány Calafat vasútállomás és a híd között, ennek megépítése is késedelmek árán valósult meg, és a végeredmény is „félkész” lett: míg a bolgár szakaszon a pálya villamosított, a román oldalon hiányzik a felsővezeték, továbbá a vonatok nem mennek be Calafat állomásra a magas lejtviszonyok miatt (a bolgár oldalon ezt sikerült orvosolni, a románoknak viszont nem), a határállomás Golenţiben van.

Az IC-üzemre átalakított belsőjű Desirókból adják ki a napi két pár nemzetközi vonatot

Ezért a BDZS egyelőre nem ad ki szerelvényeket a Craiova–Vidin nemzetközi viszonylatra, a napi két pár vonatot a CFR állítja ki egy szóló Desiróból.

A két határállomás között az út körülbelül fél óra, ebből majdnem két kilométer a hídon vezet. Az első szerelvény május 10-én, szombaton közlekedett a hídon, amelyet a CFR egyetlen női mozdonyvezetője „repített” célállomása felé, a Duna felett.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek