Eltűnt Szuhoj: roncsok a hegy oldalán

iho/repülés   ·   2012.05.10. 07:29
cim2

Egy kutató-mentő helikopter megtalálta a tegnap eltűnt orosz utasszállító roncsait Indonéziában, a Jáva szigetén lévő Salak-hegy oldalában, 5300 láb, azaz 1600 méter magasan a tengerszint felett, Dzsakartától 64 kilométerre.

Mint beszámoltunk róla, az orosz gyártó Szuhoj S-100 típusú gépe húsz perccel a dzsakartai felszállás után tegnap tűnt el a radarernyőkről, miután aznap a második bemutató repülésére indult, fedélzetén a hatfőnyi orosz személyzeten kívül indonéz légitársasági vezetőkkel, üzletemberekkel és újságírókkal. A gépen összesen ötvenen tartózkodtak.

A gépet a gyártó ázsiai bemutató körútra küldte, új megrendelések reményében. A példány az egyik prototípus volt, amely a tegnapi első bemutató repülését mindenféle műszaki probléma nélkül teljesítette, és a hírek szerint a második felszállás előtt megtörtént a kötelező átvizsgálás is. A gép négyórányi repülésre tankolt üzenanyagot.

A kutatás vezetőjének elmondása szerint a gép először a Salak-hegy meredek oldalának ütközött, azután csúszott arra a pontra, ahol fellelték, egy kialudt vulkán kráterében. Túlélőknek nincs nyoma a levegőből. A földi mentőegységek a rendkívül nehéz terep miatt csak lassan közelednek a katasztrófa helyszínéhez. Az indonéz elnök közlése szerint helikopterekről ejtőernyővel próbálnak mentőegységet juttatni a helyszínre, abban a reményben, hogy mégis találnak túlélőket.

A Szuhoj gyár közlése szerint a szerencsétlenül járt gép, lajstromjele RA-97004, mindössze nyolcszáz órát töltött a levegőben gyári tesztgépként 2009-es első repülése óta. A gép személyzete rendkívül tapasztalt pilótákból állt, ugyancsak ők repültek az első prototípussal, a parancsnok több mint tízezer repült órával rendelkezett.

A gyár megerősítette, hogy a gépről a baleset bekövetkezte előtt nem érkezett semmiféle vészjelzés, anomáliára, műszaki problémára utaló rádióüzenet. Az AvHerald közlése szerint a látótávolság a közeli Bogor város meteorológiai állomásának mérései alapján a baleset idején kilenc kilométer volt, de 2000 méteres magasságban rossz látási körülményeket jelentettek.

(fotó: Russia Today)

A személyzet röviddel a becsapódás előtt kért engedélyt, hogy tízezer lábról hatezerre süllyedjen. A Salak-hegy magassága 7000 láb.

A roncs elhelyezkedése, a meteorológiai adatok és a baleset előtti magasságváltozás a lehetséges szcenáriók közül a hegynek ütközést valószínűsíti, de a baleseti okokat természetesen a most induló vizsgálatnak kell kiderítenie.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Fénytörés Miskolcon

iho.hu   ·   2024.12.16. 18:10

Sajátos megvilágításba helyezi BAZ vármegye székhelyének közúti helyzetét a tény, hogy öt napon másodszor hajtott gépjármű a fényvillamos, a 202-es ČKD Tatra KT8D5-ös elé.