Elvitték a Lőrinci Hengermű két kisdízelét

Vörös Attila   ·   2015.05.13. 18:45
op--IMG_8336__110921_Lorinci_hengermu__A31001

Szerda délelőtt ritka vendég jelent meg Kispest állomáson: a MÁV-Nosztalgia Kft. 3017-es MDa motorja érkezett a Füstiből, hogy elvigye a Lőrinci Hengerműben porosodó két A31-es mozdonyt. Az MD talán utolsó vasúti járműként bement a hengerműbe a Kispest állomásból kiágazó iparvágányon, és kihúzta a három éve leállított gépeket. Értesüléseink szerint az MD a két iparost a Vasúttörténeti Parkba továbbította, várjuk a fejleményeket a további sorsukkal kapcsolatban.

Lovas Gábor felvételén az MD a két A31-essel készülődik a Füsti felé<br>A képre kattintva galéria nyílik!

A 2012 decemberében bezárt Lőrinci Hengerműben két A31-es dolgozott. A kéttengelyes dízelmozdonyokat a ČKD Praha gyártotta 1990-ben, így még bőven lehet előttük jövő, nagyon fiatal gépek, pláne iparvasúti viszonyok között. Amíg működött a gyár, a Rail Cargo Hungaria által beállított bugavonatok kocsijait mozgatták a gyáron belül. Olyan sok kilométer nem lehet bennük, a hengermű vágányhálózata csak párszáz méter hosszú.

Még üzemben<br>(fotó: Vörös Attila)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!