Eperjeske átrakóból indult a 3700 tonnás rakott ércvonat, Téglásig jutott a hazai vasúthálózat egyik legnehezebb tehervonata

Valószínűleg több napig is eltart a vasúti pálya helyreállítása a Hajdúhadház és Újfehértó között kisiklott tehervonat balesete után – közölte a MÁV Zrt. debreceni pályavasúti területi igazgatóságának vezetője vasárnap délután, sajtótájékoztatón.
Ideiglenes közlekedési rend hétfő hajnaltól:
- A személyvonatok helyett Hajdúhadház és Újfehértó, az intercityk helyett Debrecen és Nyíregyháza között kell pótlóbuszra átszállni. A pótlóbuszok és a vonatok csatlakozásra nem várnak.
- A Volánbusz járatain (4400, 4401, 4402, 1449) a Debrecen–Hajdúhadház-Téglás–Újfehértó szakaszon érvényesek a vasúti jegyek és bérletek.
- A Budapest–Záhony közötti közvetlen belföldi és nemzetközi intercityk Budapest és Nyíregyháza között kerülő útirányon, a miskolci fővonalon keresztül, hosszabb menetidővel közlekednek.
Korábban írtuk:
Hadnagy Attila a helyszínen elmondta, hogy egy Záhonyból Hegyeshalmon át Ausztriába tartó, vasércet szállító teherszerelvény harmincöt kocsijából kilenc siklott ki, teljesen elzárva a kétvágányú, villamosított pályaszakaszt.
Mindkét vágány járhatatlanná vált és a felsővezeték-rendszer is jelentősen megrongálódott, a kár százmilliós nagyságrendű is lehet. A balesetben senki sem sérült meg, az utasokat Hajdúhadház és Újfehértó között pótlóbuszok szállítják. A vasútvonalon jelentős késésekre kell számítani. A baleset okát a rendőrség és a MÁV Zrt. vasútbiztonsági szolgálata is vizsgálja.
Hadnagy Attila elmondta, hogy zajlik a helyreállítás és a műszaki mentés tervezése. Elindult Szolnokról a vasúttársaság vasúti segélyszolgálatának daruja, ennek segítségével emelik majd vissza a sínek közé, illetve a vasúti töltés mellé borult kocsikat, ezután kezdődhet a pálya helyreállítása.






A tehervonat közepére és végére besorozott kocsik siklottak ki, a két mozdony után kapcsolt vagonok egy része a síneken maradt és néhány száz méterrel távolabb állt meg. A Rail Cargo Austria jelzéseit viselő vagonok egy része felborult és kiömlött belőlük a szállított vasércpellet. Több kocsi összetörve, egymásra torlódva, a sínekről leborulva állt meg teljesen összegyűrve a sínszálakat. Eltörtek a felsővezeték-tartó oszlopok és a vasbeton keresztaljak, az egyik kisiklott vagon keresztbe állva teljesen elzárja mindkét vágányt.
A szerelvény Hegyeshalomnál lépett volna ki az országból.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!