Meg lehetett csinálni: a 106-os a mellékvonalak ékszerdoboza lesz
Mintegy 526 millió forintos uniós és hazai forrásból a Debrecen–Nagykereki vasútvonalon és keresztirányú autóbusz-hálózatán új, akadálymentesített peronok, decentrumok, buszfordulók, parkolók és megállók épültek. A kivitelezés jelenleg 95 százalékos, várhatóan néhány hét múlva be is fejeződik.
Az elmúlt napokban megkezdődött az utcabútorok kihelyezése, illetve az érintett területek parkosítása is. A projekt ékköve a Pocsaj-Esztár vasútállomáson létrehozandó „Érmelléki decentrum”, ahol az akadálymentesített vasúti peronok mellett egy buszforduló, két buszállás épült. Az első vágány csonkavágány lett. Ennek oka, hogy az 1-2. vágányhoz tartozó vasúti peron az elbontott szakaszon egyesült és közös lett az autóbuszokéval, így – a busz és a vonat menetrendjének összehangolásával – kiváló közös peronos átszállási kapcsolat hozható létre a MÁV-Start és a Hajdú Volán járművei között. Itt jelenleg az aszfaltozás előkészítése zajlik.
A 106-os vasútvonal piacbővítése, illetve nagyobb lefedettsége érdekében Nagykereki állomáson szintén új decentrumot alakítottak ki, amelynek köszönhetően a jövőben autóbusszal lehet majd továbbutazni Biharkeresztesre.
Virágosítási programA vasútvonal állomásai a kellemesebb környezet megteremtése érdekében – a 2014-es évhez hasonlóan – idén is virágba borultak. Az üres ablakok, kertek mind-mind színes virágokkal gazdagodtak. Az új létesítmények „felöltöztetése” jelentősen fokozza az állomások pozitív megjelenését, illetve azok megítélését. A virágosítási program civil forrásból valósult meg.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!