Érdek nélkül tetszik: milyen volt szőkesége súlytalanul?
Férfiolvasóink számára gyaníthatóan naná, hogy tetszik. De mi köze mindennek a közlekedéshez, mondjuk a repüléshez? A kép több mint érdekes: a hölgy meglepő pózban mosolyog ránk, és igen, az a fura hengeres háttér, mintha egy repülőgép belseje lenne. Nos a megoldást a felirat mutatja: Zero G, vagyis a szőkeség, ha másodpercekre is, de a súlytalanság állapotába került, méghozzá egy megfelelő pályán mozgó repülőgép belsejében.
Az így berendezett és speciálisan kiképzett gépeket eredetileg űrhajósok kiképzésére alakították ki és használták, de miért épp ebből ne lehessen üzletet csinálni? Megfelelő összeg befizetése ellenében kipróbálható, még ha rövid időre is, a földi nehézkedésből való megszabadulás. Igaz, normális esetben ez nem egészen ilyen ruházatban történik, mint amit a nyitóképen szereplő hölgy visel.
Az alábbi videón végigkövethető a jelentkezők felkészítése, a briefing a repülés előtt és alatt, majd a kétórás túra során „legyártott” tizenöt parabola-repülés, ezek többsége valóban zéró-élményt nyújt, de vannak olyan pályák, amelyeken a Hold vagy Mars alacsony gravitációját próbálhatják ki a jelentkezők, mindig addig a néhány másodpercig, amíg a gépet a pilóták óvatosan ki nem veszik a meredek süllyedésből: ilyenkor fontosak a kipárnázott falak és a hálók, hogy az önfeledten lebegő résztvevőknek ne legyen túlságosan és maradandóan fájdalmas, amikor visszatér a súlyuk, ők meg visszatérnek a lebegésből a fent és lent világába.
A felvételek még egy A300-ason készültek, azóta az európai cég átállt egy „új” gépre, egy fiatalabb A310-esre. Hasonlóan berendezett és így használható gépek vannak Oroszországban és az Egyesült Államokban is, de gyaníthatóan mindegyiknél plusz költségeket és fokozott odafigyelést igényel az az extra – és amúgy szélestörzsű utas/teherszállítóknál meglehetősen szokatlan – manőverezési stílus, amit ezek a gépek el kell, hogy szenvedjenek. Mint a következő videón látszik, az oroszok az Il-76-oson kicsit kevésbé szervezetten pörgetik-lebegtetik Zéró-G utasaikat, de persze az élvezet és a játék itt is felejthetetlen.
Egyébként az Apolló 13 elképesztően hiteles felvételeit is jelentős részben úgy készítették, hogy a súlytalanság állapotát egy ennek szimulálására átalakított és belül az Apolló-kabin makettjével berendezett NASA KC-135-ösön állították elő, azon a gépen, amelyen az amerikai űrhajósok is gyakorolják a súlytalanság állapotában való létezést. Korábbi űrfilmeken a dolog szimulált volt, trükkökkel, de ennek a hatalmas sikerű mozidarabnak legtöbb űrjelenete valóban a súlytalanság állapotában lett felvéve, 25 másodperces snittekkel, napi két felszállással, 612 parabola-repüléssel, összesen mintegy négy órányi súlytalansággal, amikor lebegett mindhárom színész (Tom Hanks, Kevin Bacon és Bill Paxton), lebegett az operatőr, lebegett a kamera és a rendező is. A négy óra összességében sokkal több, mint amennyiben egy valóságos űrhajós-jelölt részesül a kiképzése során. A filmnek aztán külön bemutatót rendeztek Houstonban, az első, aki feljött gratulálni a stábnak, Buzz Aldrin, a második holdralépő űrhajós volt.
Sorozatunk korábbi darabjai
Érdek nélkül tetszik: karcsú, fehér, és nagyon emelkedik
Érdek nélkül tetszik: nemcsak a fiúk „játéka”
Érdek nélkül tetszik: gyilkosság vagy szépség?
Érdek nélkül tetszik: bábák az SNCF születésénél
Érdek nélkül tetszik: hálószoba kilátással
Érdek nélkül tetszik: a világ egyik legjobb postásállása
Érdek nélkül tetszik: lélegzetelállító szárnyakon
Érdek nélkül tetszik: hova rohanjunk?!
Érdek nélkül tetszik: kecsesen elektromos
Érdek nélkül tetszik: San Francisco utcáin
Érdek nélkül tetszik: landolás a semmi közepén
Érdek nélkül tetszik: Melbourne villamosai
Érdek nélkül tetszik: Mach Loop csodái
Érdek nélkül tetszik: Déli a harmincas évekből
Érdek nélkül tetszik: messze még a tavasz!
Érdek nélkül tetszik: leoldás döntő pillanatban
Érdek nélkül tetszik: mindig itt bicikliznénk...
Érdek nélkül tetszik: a hosszú 787-es és a rejtett arányok
Érdek nélkül tetszik: kivéve a béke hava
Érdek nélkül tetszik: szivárványos szárnyalás
Érdek nélkül tetszik: amikor még eredeti színükben pompáztak
Érdek nélkül tetszik: szalon-szárnyalás
Érdek nélkül tetszik: fényvillamos Milánóból
Érdek nélkül tetszik: az emberiség mennyei játéka
Érdek nélkül tetszik: két világ találkozása
Érdek nélkül tetszik: hegyek, felhők, völgyek
Érdek nélkül tetszik: „drezinázni” mindig kell!
Érdek nélkül tetszik: csak lazán, pilóta
Érdek nélkül tetszik: ahol minden volt, még vasútállomás is
Érdek nélkül tetszik: lenyomni Skandináviát!
Érdek nélkül tetszik: villámok között
Érdek nélkül tetszik: a zöld komp
Érdek nélkül tetszik: három évet vártak rá, megérte
Érdek nélkül tetszik: megjött a kemény mag
Érdek nélkül tetszik: Párizs, 11 óra
Érdek nélkül tetszik: szakadt, koszos – és nem a miénk
Érdek nélkül tetszik: Tegel fölött az ég
Érdek nélkül tetszik: a Göhrener Brücke
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!