Érdek nélkül tetszik: milyen volt szőkesége súlytalanul?

iho   ·   2015.05.23. 13:45
cim5

Férfiolvasóink számára gyaníthatóan naná, hogy tetszik. De mi köze mindennek a közlekedéshez, mondjuk a repüléshez? A kép több mint érdekes: a hölgy meglepő pózban mosolyog ránk, és igen, az a fura hengeres háttér, mintha egy repülőgép belseje lenne. Nos a megoldást a felirat mutatja: Zero G, vagyis a szőkeség, ha másodpercekre is, de a súlytalanság állapotába került, méghozzá egy megfelelő pályán mozgó repülőgép belsejében.

Az így berendezett és speciálisan kiképzett gépeket eredetileg űrhajósok kiképzésére alakították ki és használták, de miért épp ebből ne lehessen üzletet csinálni? Megfelelő összeg befizetése ellenében kipróbálható, még ha rövid időre is, a földi nehézkedésből való megszabadulás. Igaz, normális esetben ez nem egészen ilyen ruházatban történik, mint amit a nyitóképen szereplő hölgy visel.

Az alábbi videón végigkövethető a jelentkezők felkészítése, a briefing a repülés előtt és alatt, majd a kétórás túra során „legyártott” tizenöt parabola-repülés, ezek többsége valóban zéró-élményt nyújt, de vannak olyan pályák, amelyeken a Hold vagy Mars alacsony gravitációját próbálhatják ki a jelentkezők, mindig addig a néhány másodpercig, amíg a gépet a pilóták óvatosan ki nem veszik a meredek süllyedésből: ilyenkor fontosak a kipárnázott falak és a hálók, hogy az önfeledten lebegő résztvevőknek ne legyen túlságosan és maradandóan fájdalmas, amikor visszatér a súlyuk, ők meg visszatérnek a lebegésből a fent és lent világába.

A felvételek még egy A300-ason készültek, azóta az európai cég átállt egy „új” gépre, egy fiatalabb A310-esre. Hasonlóan berendezett és így használható gépek vannak Oroszországban és az Egyesült Államokban is, de gyaníthatóan mindegyiknél plusz költségeket és fokozott odafigyelést igényel az az extra – és amúgy szélestörzsű utas/teherszállítóknál meglehetősen szokatlan – manőverezési stílus, amit ezek a gépek el kell, hogy szenvedjenek. Mint a következő videón látszik, az oroszok az Il-76-oson kicsit kevésbé szervezetten pörgetik-lebegtetik Zéró-G utasaikat, de persze az élvezet és a játék itt is felejthetetlen.

Egyébként az Apolló 13 elképesztően hiteles felvételeit is jelentős részben úgy készítették, hogy a súlytalanság állapotát egy ennek szimulálására átalakított és belül az Apolló-kabin makettjével berendezett NASA KC-135-ösön állították elő, azon a gépen, amelyen az amerikai űrhajósok is gyakorolják a súlytalanság állapotában való létezést. Korábbi űrfilmeken a dolog szimulált volt, trükkökkel, de ennek a hatalmas sikerű mozidarabnak legtöbb űrjelenete valóban a súlytalanság állapotában lett felvéve, 25 másodperces snittekkel, napi két felszállással, 612 parabola-repüléssel, összesen mintegy négy órányi súlytalansággal, amikor lebegett mindhárom színész (Tom Hanks, Kevin Bacon és Bill Paxton), lebegett az operatőr, lebegett a kamera és a rendező is. A négy óra összességében sokkal több, mint amennyiben egy valóságos űrhajós-jelölt részesül a kiképzése során. A filmnek aztán külön bemutatót rendeztek Houstonban, az első, aki feljött gratulálni a stábnak, Buzz Aldrin, a második holdralépő űrhajós volt.

Sorozatunk korábbi darabjai

Érdek nélkül tetszik: karcsú, fehér, és nagyon emelkedik

Érdek nélkül tetszik: nemcsak a fiúk „játéka”

Érdek nélkül tetszik: gyilkosság vagy szépség?

Érdek nélkül tetszik: bábák az SNCF születésénél

Érdek nélkül tetszik: hálószoba kilátással

Érdek nélkül tetszik: a világ egyik legjobb postásállása

Érdek nélkül tetszik: lélegzetelállító szárnyakon

Érdek nélkül tetszik: hova rohanjunk?!

Érdek nélkül tetszik: kecsesen elektromos

Érdek nélkül tetszik: San Francisco utcáin

Érdek nélkül tetszik: landolás a semmi közepén

Érdek nélkül tetszik: Melbourne villamosai

Érdek nélkül tetszik: Mach Loop csodái

Érdek nélkül tetszik: Déli a harmincas évekből

Érdek nélkül tetszik: messze még a tavasz!

Érdek nélkül tetszik: leoldás döntő pillanatban

Érdek nélkül tetszik: mindig itt bicikliznénk...

Érdek nélkül tetszik: a hosszú 787-es és a rejtett arányok

Érdek nélkül tetszik: kivéve a béke hava

Érdek nélkül tetszik: szivárványos szárnyalás

Érdek nélkül tetszik: amikor még eredeti színükben pompáztak

Érdek nélkül tetszik: szalon-szárnyalás

Érdek nélkül tetszik: fényvillamos Milánóból

Érdek nélkül tetszik: az emberiség mennyei játéka

Érdek nélkül tetszik: két világ találkozása

Érdek nélkül tetszik: hegyek, felhők, völgyek

Érdek nélkül tetszik: „drezinázni” mindig kell!

Érdek nélkül tetszik: csak lazán, pilóta

Amikor Kim Dzsongun

Érdek nélkül tetszik: ahol minden volt, még vasútállomás is

Érdek nélkül tetszik: lenyomni Skandináviát!

Érdek nélkül tetszik: villámok között

Érdek nélkül tetszik: a zöld komp

Érdek nélkül tetszik: három évet vártak rá, megérte

Érdek nélkül tetszik: megjött a kemény mag

Érdek nélkül tetszik: Párizs, 11 óra

Érdek nélkül tetszik: szakadt, koszos – és nem a miénk

Érdek nélkül tetszik: Tegel fölött az ég

Érdek nélkül tetszik: a Göhrener Brücke

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

Jönnek vissza az óriások!

iho/repülés   ·   2022.06.30. 09:00

A járvány óta több, mint száz A380-ast állítottak ismét forgalomba. Sir Tim Clark: legyen az új típus kétszer akkora, mint a Superjumbo, de legyen könnyebb, gyorsabb, olcsóbban és tisztábban üzemeltethető…