Euro6-os DAF a Waberer's-nél
A Waberer’s International Zrt. átvette Magyarország első és Európában is az elsők között leszállított Euro 6-os motorral szerelt DAF vontatóját – tudtuk meg a szállítmányozó cég szerkesztőségünknek eljuttatott közleményéből. A DAF XF típusjelű, 460 lóerős PACCAR MX-13 erőforrású járművét Pais József, a Hungarotruck Kft. ügyvezető igazgatja adta át Lajkó Ferenc fuvarozási és szállítmányozási vezérigazgató-helyettesnek. Európa egyik legnagyobb közúti fuvarozó vállalata a 2014-től kötelező környezetvédelmi normákat kielégítő vontatók gyártásának első sorozatából vásárolta a járművet, amelyet a következő hónapokban a nagy távolságokra történő árufuvarozás legkülönbözőbb terhelési próbáinak fog alávetni. A Waberer’s az üzemeltetési tapasztalatok alapján alapozza meg a jövő évi beszerzésekre vonatkozó döntését.
A környezetkímélő fuvarozás iránt elkötelezett Waberer’s International Zrt. számára fontos szempont, hogy az Euro 6-os DAF XF vontató 12 900 köbcentis motorja kevesebb káros anyagot bocsát ki, mint egy 50 köbcentis robogó. Mivel 2014-től az Európai Unióban már csak Euro 6-os besorolású vontatók értékesítését engedélyezik, a fuvarozó társaság nagy figyelmet szentel a teszteredményeknek. Sokat fog nyomni a latban, hogy bár a beépített környezetvédelmi technológiák súlya miatt az új típus tömege 180 kilogrammal nagyobb a DAF Euro 5-ös és Euro 5 EEV vontatókénál, üzemanyag-fogyasztása nem haladja meg azokét.
A Magyarországon öt éve piacvezető DAF Trucks a Waberer’s International Zrt. egyik legnagyobb vontató beszállítója. A cég háromezer egységből álló flottája a legkorszerűbb, környezetkímélő Euro 5-ös és Euro 5 EEV besorolású vontatókból áll és ezek harmadát a DAF szállította. Európa egyik legnagyobb közúti fuvarozási vállalatának tapasztalatai szerint a vonatók megbízhatóak, karbantartási igényük csekély, értékállóságuk jó és a gépjárművezetők is szívesen vezetik tágas, kényelmes fülkéjük és könnyű vezethetőségük miatt.
A DAF új típusát a maximális szállítási hatékonyság, az üzemeltetési költségek és az optimális teljesítmény igényével fejlesztették ki a cég 85 éves történelmének legnagyobb szabású beruházása és fejlesztési programja keretében. A típusok új alvázzal, új hajtáslánccal és új külső megjelenéssel készülnek. A szintén új PACCAR motorok mindegyike nagy nyomású, közös nyomócsöves üzemanyag-befecskendező rendszert, változó geometriájú turbófeltöltőt és más innovatív műszaki megoldásokat alkalmaz a hatékonyság maximalizálására, beleértve a védőtokkal ellátott vezetékkötegeket és a fejlett motorvezérlő rendszereket. Kifinomult kipufogógáz-utánkezelő rendszerek szolgálják a maximális hatékonyságot és a legkisebb üzemanyag-fogyasztást.