Évfordulós magyar autógyártás
A háromkerekű levélgyűjtő tricikli kifejlesztése után öt évvel készült el az „igazi”, négykerekű postaautó első példánya. A különböző gyáraktól beszerzett alkatrészeket a Műegyetem gépműhelyében szerelték össze. Az 1905. május 31-én a Várba tartott próbaúton és a kétezer kilométeres próbafutásokon is sikerrel vizsgázott a kisautó, a Magyar Posta több alvázat is rendelt, amelyeket különböző gyárak láttak el felépítménnyel. A gépkocsik fő darabjait a győri Magyar Waggon- és Gépgyár és a Röck István Gépgyár szállította.
A később továbbfejlesztett motorú járművekből 1910–11-ben újabb harminchét állt forgalomba. Csonka 1911-ben négyhengeres, 8 lóerő teljesítményű kiskocsit gyártott, amely összesen tizennégy példányban készült el.