Ez a vonat visz egyenest Belgiumba
A Mercia Charters – nevüket a Magyarország ritkán látogatott vonalait bejáró különvonatról ismerhetjük – a belga PFT (ez nem a pályafenntartás, hanem egy vasúti utazásokkal foglalkozó cég) segítségével két különvonatot indított június 8-án és 9-én. Az utazás első napján három első osztályú és egy étkezőkocsit vontatott az eredetileg luxemburgi (CFL) 6077-es és a 6323-as belga gép – a fő attrakció azonban az ez alkalomra feltámasztott, AFB-gyártású Nohab-klón, a 202,020 volt. A vonat végighaladt a csak teherszállításra használt Quenast, Aisemont és Racc környéki vonalakon, és ellátogattak a Saint Ghislain-i vasúti múzeumba. Itt a két segédkező tolatómozdonyon (8428 és 9209) is lehetett utazni.
Másnap a TUC Rail 5508-asa volt a fő vonógép, de nem sokkal Cinay után felmondta a szolgálatot. Innen a vonat a Bocq-vasútra ment, ahol az 5215-ösön kívül a két helyi 73-as segédkezett a továbbításban. Innen a 202,020 a dög 5508-ast és a szerelvényt Marloie-be húzta, egyszeri körüljárással érkeztek Brüsszelbe. Végül a 7732 segítségével következett Liege, a végállomás.
A Mercia Charters 2013 októberére újabb magyarországi utat tervez: ötödikén és hatodikán a tervek szerint egy Floyd Class 56-os, egy Nohab és egy Sulzer segítségével járják be az országot.
Denzil Morgan úti beszámolója nyomán