Fedélzeti utastájékoztató a GYSEV vonatain

iho   ·   2013.04.24. 12:11

Saját fejlesztésű, fedélzeti utastájékoztató rendszer kerül a GYSEV vonataira. Az internet és GPS-alapú információs monitorok másodpercre pontos adatokat közölnek a vasúttársaság utasaival. A tesztüzem sikeresen lezajlott; ezt követően áprilistól élesben működik az utastájékoztató a GYSEV járatain.

A vasúttársaság informatikai szakemberei 2012-ben kezdték el az új utastájékoztató kidolgozását. A cél az volt, hogy az utasok a vonatok fedélzetén is minél több, az utazáshoz köthető információhoz jussanak. Az adatokat egy 19 collos (kb. 50 centiméteres) monitoron láthatja az utazóközönség: az aktuális időn kívül értesülhetnek a vonat sebességéről, az aktuális helyéről, valamint arról is, hogy pontosan mikor érik el a következő állomásokat és kell-e késésre számítaniuk. Az ipari számítógéppel összekötött monitorok másodpercre pontosan tudják közölni az információkat.

Az adatok alapján az utasok azt is megtudhatják, milyen vasúti csatlakozási lehetőségeik vannak. Újdonság, hogy a GYSEV és a Vasi Volán között létrejött megállapodás értelmében a csatlakozási lehetőségek között a Volán-társaság buszjáratai is szerepelnek. A csatlakozásoknál a késéseket is figyelembe veszi a rendszer.

A beépített monitorok arra is felhívják az utazóközönség figyelmét, ha feltételes megálló következik.

„A fejlesztésünk lényege, hogy a számítógép a GPS-koordináták, az aktuális idő, valamint az internetről kapott adatok alapján másodpercre pontosan képes közölni az utazóközönség számára értékes információkat” – mondta Padutsch József, a GYSEV rendszerfejlesztője. „Igyekeztünk látványos elemekkel, térképpel ábrázolni a vonat elhelyezkedését. A próbaüzem alatt sok pozitív visszajelzést kaptunk, ez külön öröm számunkra” – tette hozzá az utastájékoztató fejlesztője.

„A mostani fejlesztéssel is igyekszünk a vasúti szolgáltatás minőségét javítani. Egy utas számára nyilván praktikus, ha tudja, pontosan mikor érkezik a célállomásra, de az is érdekes, ha látja, milyen csatlakozási lehetőségre számíthat. Büszke vagyok rá, hogy külső segítség nélkül, saját erőből tudtuk kifejleszteni a fedélzeti utastájékoztatót, amelyhez hasonlóval csak a Railjet vonatokon találkozhat az utazóközönség” – tudatta Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója.

A fedélzeti utastájékoztatót eddig négy Jenbacher motorvonatba és egy Schlieren típusú vasúti kocsiba szerelték be a GYSEV szakemberei. Az utazóközönség a SzombathelyKőszeg, a SzombathelyCsornaRajka, valamint a SzombathelyZalaszentiván vonalakon láthatja a fedélzeti monitorokat, de lesz olyan vonat is, amely Pécsig közlekedik. A következő hónapokban a vasúttársaság további 10 Schlieren-kocsiba és 13 motorvonatba szereli be az utastájékoztató rendszert, de a GYSEV tervezi, hogy intercity kocsikba is elhelyezi az információs monitorokat.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Kisvasút Városi vasút Autóbuszközlekedés

Titkos bunker Veszprémben, 150 éves fűtőház Miskolcon, vasúti magángyűjtemény Kelebián, nosztalgiabuszok Hatvanban: ha Múzeumok Éjszakája, akkor MÁV–Volán-csoport is!

MÁV/iho   ·   2024.06.19. 16:10

Június 22-én az ország számos pontján várják érdekes programokkal a látogatókat: a MÁV–Volán-csoport idén is aktív résztvevője a rendezvénynek, tizenkilenc településen, összesen huszonegy helyszín tart nyitva az érdeklődők előtt jövő szombat éjszaka.

Vasút Nagyvasút

Személyvonat siklott ki Lengyeltótiban

MÁV/iho   ·   2024.06.18. 10:20

A Desiro három tengellyel lépett ki a sínekről. A Kaposvár–Fonyód vonalon és a Helikon interrégióknál jelentős késéssekkel kell számolni. Az eseményhez a dombóvári segélyvonat vonult ki.