Fehér metrók takarodója: mi megy ki, mi jön vissza?
Örültünk neki, hogy már házon belül van az első fehér, orosz metrószerelvény. Ám nem állunk meg! És Mitiscsiben sem teszik: már úton van egy újabb adag Oroszországba, lásd a lenti videót, amely a május 20-i indulást örökítette meg. Így épp itt az ideje, hogy megnézzük egy kicsit jobban a vadonatúj szerelvényt, meg úgy általában a metró kiküldést és visszahozást.
Miért?
Például ezekért.
Pályaszámilag ugyanazok a kocsik jöttek vissza. Viszont, ami elsőre fura, hogy így az első felújított szerelvényben van ex-Ev3-as, 81-es vonófej és betétkocsi is. De ez már nem gond, mivel egységes hajtást kaptak, ezért csatolhatók egymással, maximum a pályaszámmelegeknek bánthatja a szemét, hogy a régi szép számsorok felborultak.
Akkor most megfejtjük a fönti „ufóbekezdést”!
Háromféle típus ment most ki megújulni:
- Ev3 (vezetőállásos motorkocsi, 200-as tartomány),
- 81.717 (vezetőállásos motorkocsi 300-as tartomány),
- és 81.714 (vezetőállás nélküli motorkocsi 3000-es tartomány).
Az első esetében önmagából alakítanak ki szerelvényt, a második és harmadik esetében a 3000-es betétkocsik elejére és a végére tesznek egy-egy 300-as kocsit. Az Ev a 81-esekkel korábban csak fizikailag volt csatolható, a vezérlés nem ment át.
Most minden kocsi egységesen 81.714.6 betétkocsi és 81.717.6 vonófej típusú lett, függetlenül attól, hogy eredetileg milyen típus volt. Az első szerelvény így pályaszámilag elég vegyes képet mutat, persze lehet, hogy a BKV-sok majd még játszanak a sorrenddel.
Apropó pályaszám. A videón szereplő vonatban az alábbi kocsik vannak: 308, 3012, 238, 292, 229, 225.
* * *Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!