Felcsörgette az alvó vonalat a mezőkovácsházi tehervonat

Fritz Gergely   ·   2011.07.29. 15:00
400

Mezőkovácsháza a 121-es, Békéscsaba–Mezőhegyes–Újszeged vasútvonal mentén, Mezőhegyestől 13 kilométerre található. A vonal egy ideje szinte csak egyetlen arcát mutatja: teherforgalma rendkívül elenyésző, a személyvonatokkal pedig tisztán Bz-motorkocsik közlekednek. A közelmúltban azonban üde színt hoztak a vonal életébe a Mezőkovácsháza–Békéscsaba viszonylaton Csörgővel közlekedő gabonavonatok. Az első szerelvényt májusban töltötték meg gabonával, ezt követően pedig július 27-én is elhagyta egy 20 kocsis vonat Mezőkovácsházát. Ezen a napon újabb üres vonat érkezett, amelynek tolatását sikerült végigkísérni az alföldi kisváros állomásán. A környék teherforgalmának megszűnése elsősorban a nagy ipari üzemek, így a mezőhegyesi cukorgyár felszámolásából fakad.

 

Az üres gabonavonattal az érkezés után rögtön megkezdték a tolatást<br>(a külön nem jelölt felvételek szerzője Fritz Gergely)

 

Első ízben tíz kocsi jut el az iparvágányra

 

Mezőkovácsháza, iparvágány. Jól látszik a bő növényzet és a rozsdás sínkorona, amelyek a nagyon ritka forgalomról tanúskodnak<br>(fotó: Kozma Attila)

 

A következő tíz kocsi élén áll a békéscsabaiak 2146-os Csörgője. A kép bal oldalán látható a már beállított tíz gabonás vagon<br>(fotó: Kozma Attila)

 

Már csak az utolsó méterek hiányoznak és mind a húsz kocsi a kapun belülre kerül. A rakott szerelvényhez a Csörgő az üzem másik végén húzódó iparvágányon jut el

Kapcsolódó hírek

Vasút Közlekedésfejlesztés Nagyvasút Közlekedéstervezés

Knorr-Bremse Virtuális Tervező Laboratórium tíz éve az oktatás és kutatás szolgálatában

iho   ·   2024.11.09. 08:35

Egytizedére redukált tömegű fékpanel-alaplap, additív technológiával előállított prototípusok sora, hétszázhetven MSc hallgató és tizenöt doktorandusz: ezek beszélnek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen működő virtuális tervező labor és a Knorr-Bremse Budapest együttműködésének első tíz évéről.