Felújítás teljes gőzzel a Szalajka-völgyben

iho/vasút   ·   2012.04.17. 10:28

Folyik a munka a Szalajka-völgyben. A kivitelező az állomásépületeket tatarozza, jelenleg ideiglenes helyszíneken árusítják a jegyeket. Az indítóállomás új energiaellátó-rendszert kap, jelenleg a csupasz falak állnak, s a tetőn sincsenek cserepek. A peron, illetve a tér kőburkolata elkészült – írja a Heves Megyei Hírlap.

– A fatelepi indítóállomáson, s az épület előtti területen mintegy kétezer négyzetméteren kapott új burkolatot, ezzel akadálymentes közlekedést biztosítunk a fogyatékkal rendelkező utasoknak. Az épületben a kisgyermekes családoknak külön pelenkázót alakítunk ki. A környezettudatosság jegyében az épület fűtését hőszivattyúval oldjuk meg, s a csapadékvizet is felhasználjuk „szürke” vízként a nyilvános illemhely vízellátásához – tájékoztatta a lapot a felújítás állásáról Dobre-Kecsmár Csaba, az Egererdő Zrt. erdőgazdálkodási és természetvédelmi osztályvezetője.

A halastónál is van egy eddig használaton kívül lévő épület, amely most funkciót kap, ennek átalakításán is dolgoznak a munkások. Ez szintén akadálymentesített lesz, s több funkciót is ellát majd: nyilvános illemhelyet, megújuló energiát hasznosító bemutatóteret (hőszivattyú, napkollektor bemutatása), elsősegélynyújtó helyet, turisztikai információs központot alakítanak ki benne, ezáltal munkalehetőséget is teremtve helybeliek számára.

A Gloriette-téri Fátyol-vízesés végállomáson is lesz egy közösségi épület, a peron pedig fedett lesz, ezek építését is elkezdték márciusban. Az ugyanitt található nyilvános illemhelyet akadálymentesítik, átalakítják. Ezekkel várhatóan nyár elején végez majd a kivitelező.

Közben egy látványos akcióval elvitték az egyik mozdonyt. A monstrumot két daru segítségével emelték le a sínekről, s óvatosan szállították el a MÁV Járműjavító Kft-hez. Az Mk48,403-as diesel mozdonyt remotorizálják, diesel-elektromos hajtásúvá alakítják, teljes körűen felújítják. Addig, míg készen lesz, csak a másik mozdony szolgál majd.

A vagonok sem maradnak érintetlenek, két zárt vasúti kocsit átalakítanak korhű nosztalgia kocsikká, de ennek közbeszerzési eljárását még csak előkészítik. Ugyancsak ebben a fázisban van a Szalajka-völgyben lévő Villa Negra vendégháztól a Gloriette-tisztásig vezető út felújítása is.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

CER Csoport: irány a tőzsde!

iho/vasút   ·   2020.12.03. 09:00

Új mozdonyok beszerzésére fordítja a vasúti árufuvarozásban közel kétévtizedes tapasztalattal rendelkező CER Csoport azt a 2 milliárd 200 millió forint összegű tőkebefektetést, amelyben a Széchenyi Alapok és két független piaci társbefektető vesz részt.