Felújított villamosok Temesváron

iho   ·   2015.07.15. 11:15
400px_temesvar_felujitott_vill

A Temesváron közlekedő harminc Wegmann GT4-es villamos felújítására kiírt tendert az Electroputere VFU Pașcani és az Astra Vagoane Călători közös konzorciuma nyerte el. Az 14,4 millió euró értékű kontraktus értelmében a járművek négy év alatt újulnak meg.

Az egykori brémai kocsik első két modernizált példányát július nyolcadikán, a városban minden éven megrendezendő közlekedési nap alkalmával mutatták be a nyilvánosságnak. A villamosok felújítási munkálatai tavaly júniusban kezdődtek, jelenleg pedig éjszakai próbafutásokat végeznek velük Temesvár normál nyomközű villamoshálózatán.

Az első két felújított kocsival jelenleg éjszakai próbafutásokat végeznek<br>(fotók: Railway Gazette)

A kétrészes, egyirányú kocsik 18,38 méter hosszúak, 2,31 méter szélesek, magasságuk 3,7 méter. Huszonkilencen foglalhatnak rajuk helyet, és további százharmincöt álló utast is szállíthat, négyzetméterenként hat fővel számolva. Az utascserét a menetirány szerinti jobb oldalon négy, 1,2 méter széles dupla ajtó segíti elő; az egyiknél rámpa is található a kerekesszékkel élők érdekében.

A felújítás során a villamosok jelentős mértékben átalakultak: az üvegszál erősítésű műanyag orr- és hátsó részeket új, acélból készült kocsiszekrényekre építették rá. A légkondicionált utastérben utastájékoztató kijelzőket helyeztek el. A járműveket három külső megfigyelő-kamera óvja.

A kétrészes kocsik légkondicionált utasterében huszonkilenc ülő- és százharmincöt állóhely található

Temesvár megújult villamosait hajtott forgóváz mozgatja, amelyekben egy-egy kétszáz kilowatt teljesítményű aszinkron vontatómotor dolgozik, két, az ICTE SAERP által biztosított vontatási inverter közreműködésével. A járművek legnagyobb sebessége hetven kilométer per óra, azonban az üzemi tempó elektronikusan le lesz korlátozva ötvenre. A kocsik négyszáz és hétszázhúsz volt közötti egyenáramról üzemeltethetők, Temesváron hatszáz voltot használva fognak közlekedni. A villamosok fékezéskor a keletkező villamosenergiát visszatáplálják a hálózatba; a fékeket a Hanning & Kahl szállítja – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek