Főpolgármesteri hivatal: megújul a pesti rakpart, lezárult a közbeszerzés

MTI/iho   ·   2021.05.17. 18:05
00_id_antall_jozsef_rakpart

Megszületett a pesti alsó rakpart Kossuth tér és a Margit híd közötti részének megújításáról szóló közbeszerzési eljárást lezáró döntés, a szerződés május 26-ától megköthető.

A rakpartok gyalogosbarát megújítása a pesti alsó rakpart Kossuth tér és a Margit híd közötti részén kezdődik mintegy 500 méteres szakaszon a gyalogos kapcsolat kialakításával.

A munkálatok során

  • szélesítik majd a járdát,
  • növelik a forgalomcsillapított szakaszt,
  • kiveszik a szalagkorlátot az útpálya mellől és
  • fákat ültetnek.

Az út felújításával egy időben összefüggő, négy-öt méter széles gyalogos sétányt alakítanak ki, a gépjárművel sebességét pedig óránkénti 30 kilométeresre csökkentik.

A beruházás célja egy egységes, emberközeli, rekreációs helyszínként szolgáló Duna-part kialakítása a pesti oldalon, a Carl Lutz rakparton már kiépült sétány folytatásaként. A gyalogos sétány arculata a rakpart Parlament előtti szakaszához fog illeszkedni, gránit kockakő burkolattal és harmincöt fával. A sétány kialakítása érdekében a Markó utcai lehajtó támfalát a műemlékvédelmi előírások figyelembevételével átépítik. A sétány a Margit híd környezetében többnyire öt-hat méter széles lesz a lépcsős partfal északi végpontjánál egy kiszélesedő térrésszel és az oda vezető új gyalogos-átkelőhellyel. A Margit hídtól délre fasor lesz a sétány középvonalában.

Az Id. Antall József rakparton a Kossuth Lajos tér és a Jászai Mari tér közötti szakaszon megmarad a közúti funkció 2×1 forgalmi sávon, és gyorsabb, könnyebb gyalogos lejutási lehetőséget biztosítanak a felső rakpartról a Duna-partra.

– Budapest egyedülálló adottságokkal rendelkező város, ám ezt sok szempontból nem tudjuk kellőképpen kihasználni – mutatott rá a Főpolgármesteri Hivatal, hozzátéve: a Duna-part talán a legjobb példa erre, ám számos európai városhoz hasonlóan itt is megvalósítható egy zöldebb, élhetőbb, az autók mellett a gyalogosoknak, sétálni vagy biciklizni vágyóknak is biztonságos teret hagyó rakpart.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közlekedésfejlesztés Nagyvasút Közlekedéstervezés

Knorr-Bremse Virtuális Tervező Laboratórium tíz éve az oktatás és kutatás szolgálatában

iho   ·   2024.11.09. 08:35

Egytizedére redukált tömegű fékpanel-alaplap, additív technológiával előállított prototípusok sora, hétszázhetven MSc hallgató és tizenöt doktorandusz: ezek beszélnek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen működő virtuális tervező labor és a Knorr-Bremse Budapest együttműködésének első tíz évéről.