Fotózd le nekünk! - Az Ikarus 200-as sorozata
A kétszázas család története 1967-ban indult, ekkor gördült ki az első 250-es távolsági kivitelű autóbusz. Innen a mai napig tart a 200-asok története, ugyanis egész Magyarország, de sok volt szovjet tagállam területén is egészen mostanáig meghatározó szerepet játszanak a jó öreg Ikarusok. Ez nem véletlen, egy nagyon időtálló, elnyűhetetlen típusról van szó, melynek soha nem látott mennyiségű altípusát fejlesztették ki az évek során. A teljesség igénye nélkül az elterjedtebbek: a 250-es a már említett távolgási, a 256-os egy méterrel rövidebb a 250-esnél, szintén távolsági típus, a 260-as a városi/előváros kivitelű, szintén nagyon széles körben használt típus, a 263-as a kifejezetten városi használatra kifejlesztett típus, a 280-as csuklós kivitelű, világszerte elterjedt változata a kétszázasoknak. A sorozatszámokat 200-tól, a kabrió városnéző kiviteltől, 293-ig, a duplacsuklósig szinte hézagmentesen kiosztották, így összesen 46 altípus és ezeken belül még további változatok készültek. Köztük olyan különlegességekkel, mint a háromtengelyes reptéri busz, a 290-es ,az igen furcsa kinézetű emelt padlószintes luxus távolsági kivitelű 270-es, vagy a már említett háromrészes duplacsuklós városi autóbusz, a 293-as. A helyi sajátosságoktól és a különféle külföldi megrendelők igényeitől ezer és ezer különféle darab látta meg a napvilágot, hogy az azóta történt felújításokat ne is említsük. A 200-asok szolgáltak a későbbi Classic típusok kifejlesztéséhez is, amely kisebb sikerrel, de itthon hasonló elterjedéssel buszkélkedhet. Valószínűleg sokáig maradnak még szerves részei ezek a buszok a közúti közlekedésünknek. Ezen a héten arra kértük olvasóinkat, hogy erről a típuscsaládról küldjenek nekünk képeket, nem is szenvedtünk hiányt, lássuk a képgalériát! Köszönjük a képeket olvasóinknak és kellemes képnézegetést kívánunk!
A jövő hét témája: A sógorék közösségi közlekedése. Ausztria magyar szemmel a fejlett nyugat szimbóluma, sokan járnak is ezért gyakran oda nyaralni, síelni, közlekedésbarátok pedig fotózni. Várjuk képeiket a vasútról, a közúti közösségi közlekedésről, a városi közlekedési módokról és mindenről, ami az osztrák közösségi közlekedéshez sorolható. A felvételeket ezúttal is a berky.denes@indohaz.hu email címre várjuk. A határidő április 14-én, 18 órakor van. A tárgy rovatba ezt írják: Fotózd le nekünk!