Gigamegrendelés Dubajban

iho/repülés   ·   2011.11.17. 20:00
nyito

Az indonéziai fapados légitársaság, a Lion Air a megrendelő: nem kevesebb, mint 201 737MAX és 29 737-900ER utasszállító repülőgépet vásárolt. Ezt további 150 gépre szóló opcióval egészítették ki. A már rögzített megrendelés értéke listaáron eléri a 21,7 milliárd dollárt – így ez lett a Boeing gépszámban és vételárban is valaha elért legnagyobb megrendelése.

A Lion Air járatai <br>(fotó: Lion Air)

A gépek ugyanakkor valószínűleg nem töltenek majd évtizedeket a légitársaságnál. Hasonlóan több nagy, európai és amerikai fapadoshoz, a gépeket még az első „D-check”, azaz ipari szintű nagyjavítás előtt lecserélik. Így a légitársaság gépállománya fiatal marad, karbantartási és üzemeltetési költségei pedig alacsony szinten maradnak.

A hivatalos bejelentést november 18-án Barack Obama amerikai elnök személyes jelenlétében ejtik majd meg, aki a kelet-ázsiai országok tanácskozására érkezett Bali szigetére. Nem véletlen az elnöki mosoly és pompa: Indonézia stratégiai szövetségesi szerepe egyre jobban felértékelődik a délkelet-ázsiai térségben. És nem mellesleg több ezer amerikai munkahelyet is jelent ez a gigantikus megrendelés. Ez komoly és könnyen az amerikai belpolitikának lefordítható fegyvertény az újraválasztásáért küzdő amerikai elnök számára.

A Lion Air 737-900ER gépe<br>(fotó: boeing-test-flights.blogspot.com)

A Lion Air régi ügyfele a Boeingnek, a 737-900ER típusváltozat első megrendelői voltak. 77 gépes flottájuk is a 737-es családra épül, hiszen az 57 737-900ER mellett 10 régebbi 737-400-as és 4 737-300-as is a Lion Air színeiben teljesíti az utakat. A légitársaság most a 737MAX és az Airbus A320neo között választott, és nem meglepő módon az amerikai típusra szavazott.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.